TY - JOUR ID - 132935 TI - طراحی مدلی برای خط‌مشی‌گذاری تبلیغات گردشگری در سطح کلان: رویکردی آمیخته (وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی جمهوری اسلامی ایران) JO - گردشگری و توسعه JA - JTD LA - fa SN - AU - محمدی مقدم, مریم AU - شیرمحمدی, یزدان AU - مقامی دولت اباد, مهری AU - قلی پور, آرین AU - قربانی پاجی, عقیل AD - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدۀه دانشگاه پیام نور البرز، واحد کرج AD - دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران AD - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و علوم مالی، دانشگاه خاتم، تهران.ایران AD - استاد مدیریت دولتی، گرایش منابع انسانی، دانشکدۀ مدیریت، دانشگاه تهران، ایران AD - دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، گرایش تصمیم‌گیری و خط‌مشی‌گذاری عمومی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.ایران Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 10 IS - 3 SP - 17 EP - 34 KW - خط‌مشی‌گذاری KW - تبلیغات گردشگری KW - سطح کلان KW - رویکرد آمیخته KW - وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع ‌دستی DO - 10.22034/jtd.2020.222792.1981 N2 - از مهم‌ترین چالش‌های کنونی مدیران تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری در زمینۀ تبلیغات است. حوزۀ خط‌مشی‌گذاری، با توجه به این‌که تصمیمات بیشتر خط‌مشی‌گذاران را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بسیار حائز اهمیت است. بنابراین، هدف پژوهش حاضر ارائۀ مدلی از خط‌مشی‌گذاری تبلیغات گردشگری با تأکید بر نقش سازمان‌های دولتی است. مورد مطالعۀ این پژوهش وزارت‌ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی جمهوری اسلامی ایران و رویکرد پژوهش آمیخته است. در بخش کیفی، از راهبرد داده‌بنیاد استفاده ‌شده است. در بخش کمّی، از رویکرد مدل‌سازی معادلات ساختاری به‌وسیلۀ نرم‌افزار Smart–PLS برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها استفاده ‌شده است. درنهایت، خط‌مشی‌گذاری تبلیغات، در سطح کلان، براساس مفاهیم به‌دست‌آمده در هفت بُعدِ هدف‌گذاری، منابع و ابزارها، عوامل اداری، بازیگران اجرای خط‌مشی، شرایط محیطی، شخصیت مجریان و مهارت‌های مجریان دسته‌بندی شد. یافته‌های حاصل از بخش کمّی پژوهش به‌وسیلۀ آزمون GOF به‌دست آمد که مدل استخراجی را تأیید می‌کند.  UR - https://www.itsairanj.ir/article_132935.html L1 - https://www.itsairanj.ir/article_132935_cc7f626708f05a0496af492ce4e46255.pdf ER -