TY - JOUR ID - 121448 TI - بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت هتلداری (مطالعه موردی: هتل‌های چهار ستاره شهر یزد) JO - گردشگری و توسعه JA - JTD LA - fa SN - AU - باصولی, مهدی AU - دوستی ایرانی, مهناز AD - استادیار جهاد دانشگاهی یزد، یزد، ایران؛ AD - دانشجوی دکترای گردشگری، گروه مدیریت جهانگردی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه علم و هنر، یزد، ایران؛ Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 9 IS - 3 SP - 249 EP - 262 KW - فرهنگ سازمانی KW - مدیریت ارتباط با مشتری KW - هتل KW - معادلات ساختاری حداقل مربعات جزیی DO - 10.22034/jtd.2020.220230.1971 N2 - از آنجا که یکی از روش‌های حفظ مشتریان وفادار، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است، شناخت عوامل ‌مؤثر بر آن ضروری است. بررسی‌های مختلفی در این زمینه انجام شده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر ابعاد فرهنگ سازمانی (سازگاری، درگیر شدن در کار، انطباق‌پذیری و رسالت( بر ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری (تمرکز بر مشتریان کلیدی، سازماندهی فرآیندها، مدیریت دانش و فناوری‌های مدرن) در صنعت هتلداری است. روش پژوهش از نوع کمی، کاربردی و توصیفی- همبستگی است. جهت سنجش فرهنگ سازمانی، پرسشنامه استاندارد دنیسون (1990) و برای سنجش مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه استاندارد سین و همکاران (2005) مورد استفاده قرار گرفته است. نمونه آماری پژوهش به صورت تصادفی ساده از بین کارمندان و مدیران هتل‌های چهار ستاره شهر یزد انتخاب شده است و مدل مفهومی پژوهش با استفاده از معادلات ساختاری حداقل مربعات جزیی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهند فرهنگ سازمانی تأثیر معناداری بر مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت هتلداری دارد. UR - https://www.itsairanj.ir/article_121448.html L1 - https://www.itsairanj.ir/article_121448_4ed2a8e402fcc74075a5738ec58810d6.pdf ER -