%0 Journal Article %T شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر سردرگمی خریداران در وب‌سایت‌های گردشگری %J گردشگری و توسعه %I انجمن علمی گردشگری ایران %Z 2423-5075 %A صمدی, سمیه %A ایرانی, حمیدرضا %A یزدانی, حمیدرضا %D 2019 %\ 05/22/2019 %V 8 %N 1 %P 231-249 %! شناسایی و بررسی عوامل مؤثر بر سردرگمی خریداران در وب‌سایت‌های گردشگری %K سردرگمی مصرف‌کننده %K ویژگی‌های وب‌سایت %K ویژگی‌های محصول %K ویژگی‌های فردی %K صنعت گردشگری %R 10.22034/jtd.2018.118523.1335 %X یکی از مشکلات استفاده از اینترنت برای انجام کارها و خرید اجزاء بسته سفر گردشگری، سردرگمی مصرف‌کننده در هنگام خرید است که حتی ممکن است نتایج منفی، مانند رها کردن خرید، نیز داشته باشد. ازاین‌رو هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر سردرگمی خریداران در وب‌سایت‌های گردشگری است. این عوامل شامل ویژگی‌های مشتری، ویژگی‌های محصول و ویژگی‌های سایت می باشند. پژوهش به روش توصیفی- پیمایشی و با استفاده از تکنیک مدل-سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار Smart Pls انجام‌شده است. جامعه آماری پژوهش، مشتریان آنلاین آژانس امید پرواز اوج هستند. 382 پرسشنامه سالم دریافت شد. نتایج حاکی از تأثیر معنادار ویژگی‌های محصول، فرد و سایت بر سردرگمی است و در این میان ویژگی محصولات و خدمات گردشگری بیشترین تأثیر را بر سردرگمی دارد. از پیشنهاد‌ات اصلی این پژوهش در نظر گرفتن ویژگی‌های فردی بخش‌های مختلف بازار هدف و اتخاذ استراتژی برای افزایش اعتبار سایت و ایجاد حس اعتماد به سایت است. %U https://www.itsairanj.ir/article_89572_59a9181df5062255b108bb4ab8a537bb.pdf