%0 Journal Article %T طراحی مدل توسعهٔ گردشگری مجازی در صنعت گردشگری ایران %J گردشگری و توسعه %I انجمن علمی گردشگری ایران %Z 2423-5075 %A سلیمانی, محمد %A هاشم زاده خوراسگانی, غلامرضا %D 2022 %\ 06/22/2022 %V 11 %N 2 %P 277-292 %! طراحی مدل توسعهٔ گردشگری مجازی در صنعت گردشگری ایران %K گردشگری مجازی %K توسعهٔ گردشگری مجازی %K صنعت گردشگری ایران %R 10.22034/jtd.2021.277979.2301 %X گردشگری در وهلهٔ اول فعالیتی انسانی است که مسافرت از مبدأ به مقصد برای تفریح یا تجارت است. با شیوع ویروس کرونا در سال 2019، بیش از دو سال است که صنعت گردشگری جهان با رکودی بی‌سابقه مواجه شده است. توسعهٔ گردشگری مجازی یکی از مهم‌ترین ابزارهای موفقیت در تجارت الکترونیک در دوران کروناست، هدف تحقیق حاضر طراحی مدل توسعهٔ گردشگری مجازی در صنعت گردشگری ایران است. جامعهٔ آماری (خبرگی) این تحقیق شامل تعدادی از خبرگان صنعت گردشگری است. تعداد نمونه‌ها در این تحقیق 8 نفر بوده است که با استفاده از 2 روش غیراحتمالی هدفمند (قضاوتی) و روش گلوله‌برفی انجام شده است. روش تحقیق حاضر بهره‌گیری از استراتژی نظریه‌پردازی داده‌بنیاد و رویکرد سیستماتیک است. بر این مبنا، مدل توسعهٔ گردشگری مجازی در صنعت گردشگری ایران تبیین شده و، با بهره‌گیری از نظریه‌پردازی داده‌بنیاد، مدل نهایی شامل ۱۳ مقوله و ۳۷ مفهوم به دست آمده است. %U https://www.itsairanj.ir/article_141562_161f3731c87c20fe23430d8b6d10362d.pdf