%0 Journal Article %T بررسی اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر نگرش و رفتار مسئولانه زیست‌محیطی کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی (اقامت گاه های بوم گردی منتخب بخش بسطام، شاهرود) %J گردشگری و توسعه %I انجمن علمی گردشگری ایران %Z 2423-5075 %A رضوانی, محمدرضا %A ترابی, ذبیح الله %A نجارزاده, محمد %A حسنی جلیلیان, پرستو %D 2020 %\ 12/21/2020 %V 9 %N 4 %P 297-305 %! بررسی اثر بخشی یادگیری مشارکتی بر نگرش و رفتار مسئولانه زیست‌محیطی کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی (اقامت گاه های بوم گردی منتخب بخش بسطام، شاهرود) %K یادگیری مشارکتی %K نگرش %K رفتار مسئولانه زیست‌محیطی %K اقامتگاهای بوم گردی %R 10.22034/jtd.2020.216781.1947 %X یادگیری مشارکتی می تواند شـرایط را بـرای آمـوزش بهتــر فــراهم نمایــد. در واقع یادگیری مشارکتی را یـک اعتـدال در بـا هـم کـارکردن ، باهم ساختن ، یادگیری باهم ، تغییر با هـم و توسـعه دادن و کمک به رشد یکدیگر می داند. هدف این مقاله بررسی اثربخشی یادگیری مشارکتی (روش جیگساو)‌ بر نگرش و رفتار مسئولانه زیست‌محیطی در اقامتگاه‌های منتخب بخش بسطام بود. بدین منظور، طی یک پژوهش نیمه آزمایشی با پیش‌آزمون- پس‌آزمون و گروه کنترل، 30 نفر از کارکنان اقامت گاه های بوم گردی منتخب بخش بسطام، شاهرود به‌صورت نمونه در دسترس که تابه‌حال هیچ‌گونه آموزشی ندیده بودند، انتخاب شدند. نتایج نشان داد که یادگیری مشارکتی با الگوی جیگساو در مقایسه با یادگیری سنتی برنگرش و رفتار مسئولانه زیست‌محیطی کارکنان اقامت گاهای منتخب بخش بسطام اثربخش‌تر بوده است.انتخاب شدند. نتایج نشان داد که یادگیری مشارکتی با الگوی جیگساو در مقایسه با یادگیری سنتی برنگرش و رفتار مسئولانه زیست‌محیطی کارکنان اقامت گاهای منتخب بخش بسطام اثربخش‌تر بوده است. %U https://www.itsairanj.ir/article_130087_68c43d11e19d7700bc05c6c7aea2544b.pdf