%0 Journal Article %T بررسی نقش میانجی رضایت گردشگر در تأثیر کیفیت ادراک شده برند مقصد بر ارزش ویژة برند مقصد گردشگری ورزشی ( موردمطالعه: منطقه شمالی استان البرز) %J گردشگری و توسعه %I انجمن علمی گردشگری ایران %Z 2423-5075 %A بهاری, جعفر %A کروبی, مهدی %A جهانیان, منوچهر %D 2020 %\ 06/21/2020 %V 9 %N 2 %P 79-96 %! بررسی نقش میانجی رضایت گردشگر در تأثیر کیفیت ادراک شده برند مقصد بر ارزش ویژة برند مقصد گردشگری ورزشی ( موردمطالعه: منطقه شمالی استان البرز) %K رضایت گردشگر %K ارزش ویژة برند مقصدگردشگری %K گردشگری ورزشی %K کیفیت ادراک شده برند مقصد %K استان البرز %R 10.22034/jtd.2020.209366.1889 %X تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش میانجی رضایت گردشگر در تأثیر کیفیت ادراک شده برند مقصد بر ارزش ویژة برند مقصد گردشگری ورزشی در منطقه شمالی استان البرز انجام شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی و براساس نوع روش تحقیق توصیفی و از لحاظ روش گردآوری داده ها از نوع پیمایشی است. همچنین از نرم افزار SPSS 16 جهت آمار توصیفی وLisrel 8.5 جهت آزمون فرضیه های پژوهش استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق کلیه گردشگران ورزشی داخلی و خارجی بودند که حجم نمونه آنها ۳۸۴ نفر محاسبه گردید و از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده شد. ابزار جمع‌آوری اطلاعات مربوط به متغیرهای تحقیق، پرسشنامه استاندارد بوده که به ‌منظور سنجش پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که کیفیت ادراک شده برند مقصد بر رضایت گردشگر و ارزش ویژة برند مقصد گردشگری ورزشی تأثیر مستقیم و معناداری دارد؛ و همچنین تأثیر رضایت گردشگر بر ارزش ویژة برند مقصد گردشگری ورزشی مستقیم و معناداراست. و ازسوی دیگر متغیر کیفیت ادراک شده برند مقصد از طریق نقش میانجی رضایت گردشگر بر ارزش ویژة برند مقصد گردشگری ورزشی تأثیر غیر مستقیم و معناداری دارد. %U https://www.itsairanj.ir/article_113754_29a47b6d6bed5fdef3c8a44b9c0a9b5f.pdf