ابراهیمی، مهدی، سخندان، الناز (1396). «ارزیابی عملکرد مدیریت دانش سازمانهای مؤثر در فرایند مدیریت بحران مقصدهای گردشگری (مطالعۀ موردی: شهر اردبیل)». گردشگری شهری، دورۀ 4، شمارۀ 1، صص 29-40.
امیدیکیا، کامران، مشبکی، اصغر، خداداد حسینی، سیدحمید، عزیزی، شهریار (1391). «شناخت قابلیتهای سازمانی جایگاهسازی برند شرکت در صنعت مواد غذایی با استفاده از نظریۀ دادهبنیاد». اندیشۀ مدیریت راهبردی، دورۀ 11، شمارۀ 1، صص 35-72.
امینبیدختی، علیاکبر، نظری، ماشاا... (1388). «نقش بازاریابی در توسعۀ صنعت گردشگری». چشمانداز مدیریت بازرگانی، دورۀ 9، شمارۀ 32، صص 49-68.
ایمان، محمدتقی (1394). روششناسی تحقیقات کیفی. تهران: انتشارات حوزه و دانشگاه.
ایمانی خوشخو، محمدحسین، نادعلیپور، زهرا (1395). «ارائۀ الگوی مفهومی رقابتپذیری مقصد گردشگری در چارچوب توسعۀ پایدار». گردشگری و توسعه، سال 5، شمارۀ 7، صص 84-106.
آچاک، آرمین، حمیدی، ناصر، بابایی همتی، روشن (1393). «توسعۀ اقتصاد گردشگری مبتنی بر الگوی آمیختۀ بازاریابی (مطالعۀ موردی: شهرستان قزوین)». اقتصاد و مدیریت شهری، شمارۀ 6، صص 37-53.
آقاجان، وحید، عابدی، حسین، بهبودی، امید (1393). «بررسی تأثیر بازارگرایی بر توسعۀ صنعت گردشگری. فضای گردشگری، دورۀ 3، شمارۀ 10، صص 39-51.
آقازاده، هاشم، خانلری، امیر، اکبرپور، هاله (1394). «بررسی رابطۀ بین ارزش ویژۀ مشتری و عملکرد گروه هتلهای بینالمللی پارسیان». مدیریت بازرگانی، دورۀ 7، شمارۀ 3، صص 761-782.
آقازاده، هاشم، دیواندری، علی (1387). «بازارگرایی و عملکرد کسبوکار در ایران». مدیریت بازرگانی، شمارۀ 1، صص 39-54.
بلوری، زهره (1395). «ارزیابی عملکرد شهرداری آمل در راستای تحقق توسعۀ پایدار شهری با تأکید بر حفظ و نگهداری فضای سبز». پژوهشهای محیطزیست. دورۀ 7، شمارۀ 14، صص 225-236.
بهرامیان، محسن، شمسالدینی، علی (1397). «تحلیل کمّی بر نقش مدیریت شهری در ارتقای صنعت گردشگری در شهرها (موردپژوهی: شهر مرودشت)». پژوهش و برنامهریزی شهری، سال 9، شمارۀ 32، صص 131-140.
پوراحمد، احمد، زیاری، کرامتالله، حاتمینژاد، حسین، پارسا شاهآبادی، شهرام (1397). «تبیین مفهوم و ویژگیهای شهر هوشمند». باغ نظر، سال پانزدهم، شمارۀ 58، صص 5-26.
پورفرخ، اکبر، کرمی، مهرداد، نکویی، زهرا، طالب بیدهتی، زهرا (1391). «امکانسنجی فرصتهای سرمایهگذاری صنعت گردشگری (مطالعۀ موردی: شهرک تفریحی-توریستی طارم استان زنجان)». مطالعات مدیریت صنعتی، سال نهم، شمارۀ 25، صص 181-206.
تاجزادهنمین، ابوالفضل، اسمعیل مشرفی، فاطمه (1392). «اولویتبندی مؤلفههای ارزش ویژۀ برند مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران داخلی». مطالعات مدیریت گردشگری، سال هشتم، شمارۀ 24، صص 35-58.
جانی، سیاوش، دنیابین، فهیمه (1396). «بررسی عوامل مؤثر بر تعداد و طول اقامت گردشگران ملی: مطالعۀ بیناستانی». برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، سال ششم، شمارۀ 22، صص 30-53.
حاجیحیدری، نسترن، کیماسی، مسعود و عمویی اوجاکی، علی (1393). «توسعۀ چارچوبی جامع برای ارزیابی عملکرد بازاریابی با استفاده از رویکرد فراترکیب: مطالعهای در صنعت بانکداری. مدیریت بازرگانی، دورۀ 6، شمارۀ 2، صص 279-290.
حسینی، سیدصادق (1393). «ارزیابی وضعیت آموزش راهنمایان گردشگری در ایران با رویکرد ارائۀ الگوی آموزشی در سطح دانشگاهی». مطالعات مدیریت گردشگری، سال نهم، شمارۀ 28، صص 115-144.
حقیقی، محمد، روشندل اربطانی، طاهر، صالحی، علی (1394)/ «بررسی مشکلات و موانع توسعۀ صنعت گردشگری در شهر اصفهان از دیدگاه گردشگران». مدیریت بازرگانی، دورۀ 7، شمارۀ 4، صص 865-880.
حنفیزاده، پیام، فاضلینیا، مسعود (1391). «ارزشگذاری برند بانکها مبتنی بر مدلهای ارزشگذاری برند با استفاده از مدل تصمیمگیری چندمعیارۀ تاپسیس (مطالعۀ موردی: بانک ملت، پاسارگاد و پارسیان)». مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار، شمارۀ 11، صص 81-102.
حیدرزاده، کامبیز، نجفی، کبری، حسینی، سیدعلی (1396). «تأثیر کیفیت خدمات گردشگری بر وفاداری به مقصد گردشگری با توجه به نقش میانجی تصویر ذهنی از مقصد گردشگری و رضایت گردشگران». مطالعات مدیریت گردشگری، سال دوازدهم، شمارۀ 4، صص 115-153.
خسروی، شیما، غضنفری، فاطمه (1394). «بررسی رابطۀ گردش شغلی با رضایتمندی از کار و فرسودگی شغلی در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تهران». پیاورد سلامت، دورۀ 9، شمارۀ 6، صص 517-526.
خورشیدی، محمدجلیل، معتمد، محمدکریم (1389). «تحلیل اسنادی نقش گردشگری کویر در توسعۀ پایدار شهرستان اردستان». فصلنامۀ فضای گردشگری، سال چهارم، صص 1-11.
داناییفر، حسن، امامی، سیدمجتبی (1386). «استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریهپردازی دادهبنیاد». اندیشۀ مدیریت، سال اول، شمارۀ 2، صص 69-97.
دهدشتیشاهرخ، زهره، سلیمانزاده، امید، شاهمیرزایی، وحیدرضا (1396). «تأثیر تطابق هویت مشتری با برند بر ارزش ویژۀ برند در خدمات هتلداری». مطالعات مدیریت گردشگری، سال دوازدهم، شمارۀ 4، صص 1-20.
رحیمنیا، فریبرز، پورسلیمی، مجتبی، بصیر، لیلا (1395). «تأثیر نوآوری در خدمات بر نیات رفتاری مشتریان بهواسطۀ بازاریابی حسی (مورد مطالعه: هتلهای پنج ستارۀ مشهد)». تحقیقات بازاریابی نوین، سال ششم، شمارۀ 2، صص 19-36.
رضاقلیزاده، مهدیه، آقایی، مجید (1396). «سرمایۀ انسانی و بهرهوری نیروی کار در استانهای ایران». مجلۀ اقتصادی، شمارههای 1و2، صص 59-76.
رفیعی، هادی، پارساپور، سارا، رهنما، علی (1395). «عوامل اقتصادی اجتماعی مؤثر بر ماندگاری گردشگران داخلی (مورد مطالعه: شهر مشهد)». مطالعات اجتماعی گردشگری، سال چهارم، شمارۀ 7، صص 8-35.
رنجبریان، بهرام، زاهدی، محمد (1389). بازاریابی گردشگری. اصفهان: انتشارات چهارباغ.
سجاسی قیداری، حمدالله دلیر، الهه (1396). «تحلیل سطح مسئولیتپذیری اجتماعی گردشگران در روستاهای مقصد گردشگری (مورد مطالعه: گردشگران دهستانهای شهرستان خواف)». مطالعات اجتماعی گردشگری، سال پنجم، شمارۀ 9، صص 29-55.
شافعی، رضا (1391). «ارائۀ مدلی ساختاریافته از سنجههای ارزیابی عملکرد مدیریت بازاریابی در شرکتهای تولیدی صنعتی: مطالعهای در شرکتهای مواد غذایی». فصلنامۀ علوم مدیریت ایران، دورۀ 7، شمارۀ 25، صص 137-160.
شفیعی رودپشتی، میثم، اسعدی، میرمحمد، محمدمیرزایی، نگار (1396). «تحلیل بر جایگاه و سطح تحقق مسئولیتپذیری اجتماعی در صنعت گردشگری (مورد مطالعه: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد)«. مدیریت سرمایۀ اجتماعی، دورۀ 4، شمارۀ 3، صص 333-351.
شیرخدایی، میثم، خدادادحسینی، سیدحمید، آذر، عادل، احمدی، پرویز (1388). «مفهومپردازی سرآمدی بازاریابی در شرکتهای تولیدی با رویکرد کیفی». چشمانداز مدیریت، شمارۀ 31، صص 43-62.
ضیایی، محمود، عباسی کارجگان، داود، کاظمیان، غلامرضا، کروبی، مهدی (1396). «طراحی و تدوین الگوی سهبعدی مدیریت گردشگری شهر تهران». مطالعات مدیریت گردشگری، سال دوازدهم، شمارۀ 37، صص 1-23.
ضیایی، محمود، فرمانی، لیلا (1390). «ارزیابی گردشگران اروپایی از عملکرد راهنمایان تور در ایران». مطالعات مدیریت گردشگری، شمارۀ 15، صص 29-52.
طاهر، بیتا (1394). «بررسی عوامل مؤثر بر بهرهوری نیروی انسانی». ماهنامۀ اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، شمارۀ 190، صص 58-71.
عباسی، داود، شیرافکن، مهناز (1390). «خصوصیسازی و تأثیر آن در ارتقای صنعت گردشگری». همایش گردشگری و توسعۀ پایدار، 22و23 تیرماه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، ایران.
عربشاهی، معصومه، بهبودی، امید، شاهابراهیمی، روح الله (1395). «شناسائی و رتبهبندی عوامل رفاهی مؤثر در گردشگری مذهبی با استفاده از تکنیکهای تصمیمگیری چندمعیاره (مورد مطالعه: مشهد مقدس)». پژوهشنامۀ خراسان بزرگ، سال هفتم، شمارۀ 23، صص 75-88.
فرجی سبکبار، حسنعلی، شاهسونی، داود، بهنام مرشدی، حسن، روستا، حسین (1393). «پیشبینی ماهانۀ تقاضای گردشگر برای مجموعۀ تاریخی تختجمشید». پژوهشهای جغرافیای انسانی، دورۀ 46، شمارۀ 1، صص 69-84.
قربانیقویدل، سهیل، شبگو منصف، سیدمحمود (1393). «تأثیر اعتبار برند بر وفاداری مشتریان از دیدگاه خریداران لوازم خانگی». مدیریت بازاریابی، شمارۀ 23، صص 59-78.
کریمی، سید محمد (1392). «ارزیابی عملکرد صنعت بیمۀ کشور و تبیین چشمانداز آینده». سیاستهای مالی و اقتصادی، سال اول، شمارۀ 2، صص 183-202.
کفاشپور، آذر، نجفی سیاهرودی، مهدی (1388). «تأثیر تحقیقات بازاریابی بر عملکرد ازطریق فرهنگ بازارگرایی در آژانسهای مسافرتی شهرستان مشهد». پژوهشنامۀ مدیریت تحول، شمارۀ 2، صص 111-129.
کیماسی، مسعود، صارمی، نرگس (1396). «ارائۀ مدل ارزیابی بازاریابی محلی در شعب بانک ملت». تحقیقات بازاریابی نوین، سال هفتم، شمارۀ 2، صص 79-92.
کاظمی، مهدی (1390). مدیریت گردشگری. تهران: انتشارات سمت، ویرایش اول، چاپ پنجم.
متقی، سمیرا، صادقی، محمد، دلالت، مراد (1395). «نقش امنیت در توسعۀ گردشگری بینالمللی (نمونۀ موردی: گردشگران خارجی شهر یزد)». گردشگری شهری، دورۀ سوم، شمارۀ 1، صص 77-91.
معصومزاده، سارا، شیرافکن لمسو، مهدی (1396). «اثر شاخصهای فرهنگی بر جریان گردشگری کشورهای خاورمیانه با استفاده از رهیافت گشتاور تعمیمیافته سیستمی». گردشگری و توسعه، سال ششم، شمارۀ 3، صص 1-17.
مهرانی، هرمز (1395). «بررسی تأثیر هویت برند بر وفاداری برند در شرکتهای تولیدی گوشیهای تلفن همراه (اپل، سامسونگ، هوآوی) در بین جوانان 15 تا 35 سالۀ شهر گرگان». بررسی های بازرگانی، شمارۀ 78، صص 68-84.
نصیریپور، امیراشکان، رئیسی، پوران، دلپسند، منصور (1388). «تأثیر گردش شغلی بر عملکرد پرستاران در بیمارستانهای تأمین اجتماعی تهران». مدیریت سلامت، سال دوازدهم، شمارۀ 37، صص 23-28.
یادگاری، مهدی، محمدی، شهریار، یارمحمدی سامانی، پیمان (1394). «الگوی اعتماد در گردشگری الکترونیکی». مطالعات مدیریت گردشگری، سال دهم، شمارۀ 30، صص 129-148.
Alegre J., & Pou L. (2006). The length of stay in the demand for tourism. Tourism management, No 27, pp.1343–1355.
Arasl, H. & Baradarani, S. (2014). European Tourist Perspective on Destination Satisfaction in Jordan’s industries. Procedia - Social and Behavioral Sciences,No 109, pp. 1416 – 1425.
Clark, B.H., Abela, A.V. & Ambler, T. (2006). An information processing model of marketing performance measurement. Journal of Marketing Theory and Practice, Vol 14, No 3, pp. 191-208.
Claver-Cortés, E., Molina-Azorı, J. F., & Pereira-Moliner, J. (2007). Competitiveness in mass tourism. Annals of Tourism Research, Vol 34, No 3, pp. 727-745.
Chang, S., Chen, C., and Ho, Y. (2012). A Study of Marketing Performance Evaluation System for Notebook Distributors. International Journal of Business and Management, 7(13): 93-85.
Corbin, J.M., & Strauss, A.L. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. 3rd Edition. Los Angeles: SAGE Publications.
Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches, London: sage publications.
Da Gama, A. P. (2011). An expanded model of marketing performance. Marketing Intelligence & Planning,Vol 29, No 7, pp. 643-661.
Dristiks, n. (2004). Tourism as ingrown economic growth factor an empirical investigation for Greece. Tourism Economic. Vol 10, No 3, PP.305-316.
Elbaz, A., Haddoud, M., & Shehawy, Y. (2018). Nepotism, employees’ competencies and firm performance in the tourism sector: A dual multivariate and Qualitative Comparative Analysis approach. Tourism Management, 67, 3-16.
Eusebio, R., Andreu, J., & Belbeze, M. (2006). Measures of marketing performance: a comparative study from Spain. International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol 18, No 2, pp. 145-155.
Eusebio, R., Andreu, J., & Belbeze, M. (2006). Measures of marketing performance: a comparative study from Spain. International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol 18, No 2, pp. 145-155.
Frösén , J., Tikkanen, H., Jaakkola, M., & Vassinen, A. (2012). Marketing performance assessment systems and the business context. European Journal of Marketing, Vol 47, No 5/6, pp. 715-737.
Gibson H, Attle S, & Yiannokis A. (1998). Segmenting the sport tourist market:AliFe spam oerspective. Journal of Vacation Marketing, No 4, pp. 52-134.
Glaser, B. G. (1978). Theoretical sensitivity: Advances in the methodology of grounded theory. Sociology Prss.
Glaser, B. G (2002) Conceptualization: On theory and theorizing using grounded theory. International Journal of Qualitative Methods,Vol 1, No 2, pp. 23-38.
Glaser, B. G. (2011). Getting out of the Data: Grounded Theory Conceptualization. Sociology press.
Hjalager, A. M. (2007). Stages in the economic globalization of tourism. Annals of Tourism Research, Vol 34, No 2, pp. 437-457.
Krush, M., Agnihotri, R., & Trainor, K. (2016). A contingency model of marketing dashboards and their influence on marketing strategy implementation speed and market information management capability. European Journal of Marketing, Vol 50, No 12, pp. 2077-2102.
Lien, C. H., Wen, M. J., Huang, L. Ch., & Wu, K. L. (2015). Online hotel booking: The effects of brand image, price, trust and value on purchase intentions , Asia Pacific Management Review, Vol. 20, PP. 210–218.
Liu, C. H., Tzeng, G. H., & Lee, M. H. (2012). policy implementation e The use of hybrid MCDM models. Improving tourism, Tourism Management, Vol 33, No 1, pp. 413-426.
Morgan. Neil A., Bruce, H., & Gooner, C. (2002). Marketing Productivity, Marketing Audits,and Systems for, marketing Performance Assessment Integrating Multiple Perspectives. Journal of Business Research, No 55, pp. 363– 375.
Neely, A. & Al Najjar, M. (2006). Management learning not Management Control: the True role of Performance Measurement. California Manage, Vol 48, No 3, pp. 99 – 114.
Nyadzayo, M. W., & Khajehzadeh, S. (2016). The antecedents of customer loyalty: A moderated mediation model of customer relationship management quality and brand image, Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 30, PP. 262–270.
Pauwels, K. (2015). Truly accountable marketing: the right metrics for the right results. GfK Marketing Intelligence Review, Vol 7, No 1, pp. 8-15.
Rennie, D. L. (1998). Person-centred Counselling: An Experiential Approach. Sage
Sheth, J. N. & Sisodia, R. S. S. (2002). Marketing Productivity Issues and Analysis. Journal of Business Research, No 55, pp. 349– 362.
Sampaio, C., Simões, C., Perin, M., & Almeida, A. (2011). Marketing metrics: Insights from Brazilian managers. Industrial Marketing Management, 40: 8–16.
So, K. K. F., King, C., Sparks, B. A., & Wang, Y. (2013). The influence of customer brand identification on hotel brand evaluation and loyalty development. International Journal of Hospitality Management, No 34, pp. 31-41.
Strauss, A. & Corbin, J.M. (1990). Basics of qualitative research: Grounded theory procedures and techniques. Sage Publications, Inc.: Thousand Oaks, CA.
Suhartanto, D., Dean, D., Nansuri. R., & Triyunid , N.N. (2018). The link between tourism involvement and service performance: Evidence from frontline retail employees. Journal of Business Research, 83, 130–137.
Theobald, W. F. (2005). The meaning, scope, and measurement of travel and tourism. Global tourism, NO 3, PP. 23-48.