آچاک، آرمین، حمیدی، ناصر، بابایی و همتی، روشن (1393). توسعۀ اقتصاد گردشگری مبتنیبر الگوی آمیختۀ بازاریابی (مطالعۀ موردی: قزوین). فصلنامۀ
اقتصاد و مدیریت شهری،
۲(۶)، ۵۳-۳۷،
20.1001.1.23452870.1393.2.6.3.6 doi:
اصولی، مهدی، اسعدی، میرمحمد، برومندزاد، یاسمین، اویسی، لیلا و اویسی، محمدامیر (1400). نگاشت معنایی تصویر ذهنی گردشگران شهری، نشریۀ گردشگری و توسعه، 10(4): 19-29، 10.22034/jtd.2020.236020.2060 doi:
ابراهیمزاده، عیسی، دارایی، مرضیه و دارایی، ابولفضل (1394). تحلیلی بر وضعیت امکانات و تسهیلات گردشگری شهر سمنان از منظر گردشگران با استفاده از آزمون پیرسون، نشریة پژوهش و برنامهریزی شهری، ۶(۲)، 43-66.
ایمانی خوشخو، محمد حسین و ایوبی یزدی، حمید (1391). رویکرد فراگیر در برندسازی کشور به عنوان مقصد گردشگری: از مفهومسازی تا عمل. مجموعه مقالات برگزیدة سومین سمینار و جشنوارة برند در گردشگری.
تقوایی، مسعود، و صفرآبادی، اعظم (۱۳۹۰). مدیریت گردشگری شهری با تأکید بر برنامهریزی فضاهای شهری جاذب گردشگر (مطالعۀ موردی شهر کرمانشاه)، برنامهریزی رفاه و توسعۀ اجتماعی، 3(9): 183-208. https://qjsd.atu.ac.ir/article_3543_166c2cf6c4bb0c63b706cb69faae0dba.pdf
رضوانی، محمدرضا، فرجی سبکبار، حسنعلی، دربان آستانه، علیرضا و کریمی، سید هادی (1396). تحلیل نقش عوامل و شاخصهای کیفیت محیطی مؤثر در برندسازی مقصدهای گردشگری روستایی (منطقة مورد مطالعه: اورامانات استانهای کردستان و کرمانشاه)، مجله
برنامهریزی و توسعة گردشگری، 23، 136-105. DOI.
10.22080/jtpd.2018.1766
زینالصالحین، فاطمه (1396).
بررسی معیارهای بازآفرینی مبتنی بر گردشگری شهری و دلبستگی به مکان در فرایند بازسازی محلات شهر بم، پایانامۀ مقطع کارشناسی ارشد طراحی شهری، دانشکدۀ معماری و شهرسازی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، تهران، ایران.
https://civilica.com/doc/738416
شادفر، صمد و ناظری، فیروز (1390). اکوتوریسم (از دیدگاه ژئومورفولوژی). تهران: انتخاب.
شریعتنژاد، علی، موسوی، نجمالدین و سبهوند، رضا (۱۳۹۶). تبیین مؤلفههای برندسازی شهری با تأکید بر صنعت گردشگری، فصلنامۀ علمی پژوهشی گردشگری و توسعه، 6(4)، 160-179. http://www.itsairanj.ir/article_60790_8b1ddea41813d16168680efe5cd6d777.pdf
عنابستانی، علی اکبر و وصال، زینب (۱۳۹۵). تحلیل عوامل مؤثر بر ایجاد برند گردشگری در سکونتگاههای روستایی (مطالعۀ موردی: شهرستان بینالود). نشریۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، 5(16)، 127-148. https://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_1239.html
حیدری چیانه، رحیم، سعدلونیا، حسین (1395). تحلیلی بر فرآیند مدیریت تصویر مقصد گردشگری شهری مورد مطالعه کلان شهر تبریز، مجله برنامهریزی و توسعة گردشگری، 5(19)، ص ۹۷-۱۱۳. https://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_1432_0fc981b9be313bc28cef90861c177fa0.pdf
غفاری، محمد، کنجکاو منفرد، امیررضا و عسگرنژاد نوری، باقر (۱۳۹۸). واکاوی نقش شکل ذهنی گردشگران از برند بر شهرت مقصد گردشگری، مطالعۀ موردی: شهر یزد. نشریۀ گردشگری شهری، 6(2): 45-59. https://jut.ut.ac.ir/article_72081_b39d720231bc42df17b1c683061d04fd.pdf
قنبری، ابوالفضل و احمدیان، فرشته (۱۳۹۷). بررسی عوامل مؤثر در معرفی بازار تبریز به عنوان برند گردشگری، نشریۀ
گردشگری شهری،
5(3)، 1-16. doi:
10.22059/JUT.2018.242559.391
کیانی فیضآبادی، زهره (۱۳۹۷). عوامل موثر بر وفاداری به مقصد گردشگری با نقش میانجی رضایت گردشگران (مورد مطالعه: شهرکاشان). نشریۀ
گردشگری شهری،
5(4)، 105-120. doi:
10.22059/JUT.2018.239030.366
لزگی، انسیه و صیامی، قدیر (۱۳۹۶). تبیین مؤلفههای برندینگ شهری با تأکید بر ابعاد اقتصادی آن، نمونۀ موردی: کلان شهر مشهد، فصلنامۀ
تحقیقات جغرافیایی،
32(3)، 152-162. doi:
10.29252/geores.32.3.152
محمودزاده، حسن، کتاباللهی، کسری و آزادی، مهوش (1397). اهمیت تدوین چارچوب شناسایی و ادراک برندهای شهری با رویکرد گردشگری ملی (مطالعۀ موردی: کلانشهر تبریز). نشریۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، ۷(۲۷)، ۸۴-۱۰۱. 10.22080/jtpd.2019.2211 doi:
محرابی، جواد، خلیلی شورینی، سیاوش و خلفی، احمد (۱۳۹۱). بررسی موانع توسعة گردشگری در جمهوری اسلامی ایران، نشریه مدیریت توسعه و تحول، ۴(۹)، ص ۱-۱۰. https://www.sid.ir/journal/issue/22468/fa
نجارزاده، محمد، باقری قرهبلاغ، هوشمند و عین علی، محسن (1400). تأملی بر راهبردهای بازاریابی پساکرونا در صنعت گردشگری و هتلداری در جهان: مطالعهای مروری، نشریۀ گردشگری و توس، 10(2): ۹-۱، .doi: 10.22034/jtd.2020.237219.2065
ناظمی، الهام و مظاهری، شادی (۱۳۹۵). تأثیر برندسازی شهری بر منظر شهری پایدار، سومین کنفرانس بینالمللی تحقیقات در عمران، معماری، شهرسازی و محیط زیست پایدار، رم، ایتالیا.
هنرمند، الهام و حنایی، تکتم (1400). نقش معنای مکان در شکلگیری تصویر ذهنی گردشگران (مطالعۀ موردی: محلۀ جنت شهرستان مشهد). نشریۀ گردشگری و توسعه،10(1)، 125-142. doi: 10.22034/jtd.2020.224085.1997
Aaker, D. A., & joachimsthaler, E. (2000). brand leadership. New York: free press. Available at: https://www.amazon.com/Brand-Leadership-Building-Information-Economy/dp/1439172919
Mir, S. A. (2017). The Impact of Tourism Industry on Gross Domestic Product and Balance of Payments in India. International Journal of Economics & Management Sciences, 7(1), 1-2. DOI: 10.4172/2162-6359.1000498
Aminian, N.; & Hassani, A. (2016). Effective Factors on Urban Brand and Their Prioritization from Perspective of International Tourists (Case Study: Tehran’s Milad Tower). Journal of Urban Economics and Management, 4(14), 115-136.
Bec, A., Moyle, B., Timms, K., Schaffer, V., Skavronskaya, L., & Little, C. (2019). Management of immersive heritage tourism experiences: A conceptual model. Tourism Management, 72, 117-120. https://doi.org/DOI: 10.1016/j.tourman.2018.10.033
Bogicevic, V., Seo, S., Kandampully, J. A., Liu, S. Q., & Rudd, N. A. (2019). Virtual reality presence as a preamble of tourism experience: The role of mental imagery. Tourism Management, 74, 55-64.
Bordea, Andreea (2014). Destination brand equity for European city destiation From a customer perspective. Master Thesis. Aalborg University.
Galí, N., Camprubí, R., & Donaire, J. A. (2017). Analysing tourism slogans in top tourism destinations.
Journal of Destination Marketing & Management,
6(3), 243-251.
https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2016.04.0
Haile, A. (2017). Sustainable tourism assessment Peace Through commerce: Tourism and Development in Eritrea, 1st edition, Ethiopia.
Herget, J., Petrù, Z., & Abrhám, J. (2015). City branding and its economic impacts on tourism. Economics & Sociology, 8(1), 119.
Inskeep, E. (1994). National and regional tourism planning: methodologies and case studies. London: Routledge.
Jimenez-Barreto, J., Sthapit, E., Rubio, N., & Campo, S. (2019). Exploring the dimensions of online destination brand experience: Spanish and North American tourists' perspectives. Tourism Management Perspectives, 31, 348-360. https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.tmp.2019.07.005
Jusoh, J., Masron, T., Hamid, N. F. A., & Shahrin, N. (2013). Tourist expectation and satisfaction towards physical infrastructure and heritage elements in Melaka UNESCO World Heritage Site. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 2(8), 733.
Kim, H., Stepchenkova, S., & Babalou, V. (2018). Branding destination co-creatively: A case study of tourists' involvement in the naming of a local attraction. Tourism management perspectives, 28, 189-200.
Kladou, S., Kavaratzis, M., Rigopoulou, I., & Salonika, E. (2017). The role of brand elements in destination branding. Journal of Destination Marketing & Management, 6(4), 426-435.https://doi.org/https://doi.org/10.1016/j.jdmm.2016.06.011
Kusumawati, A. (2017). Integrating the concept of city and tourism event on behavioral intention in domestic urban tourism. Russian Journal of Agricultural and Socio-Economic Sciences, 5(65). https://doi.org/DOI: 10.18551/rjoas.2017-05.21
Li, X., Kim, J. S., & Lee, T. J. (2021). Collaboration for community-based cultural sustainability in island tourism development: A case in Korea.
Sustainability,
13(13), 7306.
https://doi.org/10.3390/su13137306
Manhas, P. S., Manrai, L. A., & Manrai, A. K. (2016). Role of tourist destination development in building its brand image: A conceptual model. Journal of Economics, Finance and Administrative Science, 21(40), 25-29. 25-29. https://doi.org/http://dx.doi.org/10.1016/j.jefas.2016.01.001
odel of destination branding: Integrating the concepts of the branding and destination image. Tourism management, 32(3), 465-476. https://doi.org/DOI: 10.1016/j.tourman.2010.03.014
Konecnik Ruzzier, M., & Ruzzier, M. (2008). The customer’s perspective on the tourism destination brand: A structural equation modeling study. Transformations in Business and Economics, 7(1), 169-184.