اسفیدانی، محمدرحیم و توپااسفندیاری، فاطمه (1398). ارائه مدل شناخت ارزش طول عمر مشتریان (CLV)، مورد مطالعه: شعب بانک ملی-شهر چالوس). کاوشهای مدیریت بازرگانی، 11(21)، 89-69.
تقیپوریان، محمدجواد، مشایخ بخش، مهسا، محمدپور، آزاده و عطایی، سپیده (1396). نقش مسئولیت اجتماعی شرکتی بر وفاداری مشتریان در بخش بانکداری. مدیریت بازاریابی، 12(35)، 49-37.
حسینی، میرزاحسن و حسینی، وحیده سادات (1392). بررسی اثر مشارکت مشتری در تولید بر وفاداری مشتریان در خدمات بانکی: مطالعۀ موردی بانک سامان. مجلۀ ایرانی مطالعات مدیریت، 6(2)، 129-105.
رسولزاده اقدم، صمد، میرمحمدتبار، سیداحمد، عدلیپور، صمد و زینیوند، یوسف (1395). فرصتها و محدودیتهای صنعت گردشگری در ایران. مطالعات جامعهشناسی، 8(30)، 63-80.
شفیعی رودپشتی، میثم، اسعدی، میرمحمد و محمدمیرزایی، نگار (1395). تحلیلی بر جایگاه و سطح تحقق مسئولیتپذیری اجتماعی در صنعت گردشگری (مورد مطالعه: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد). مدیریت سرمایه اجتماعی، 4(3), 333-351.
عاقلی، میثم، کریمی، اوژن و رشیدی، حسن (1398). بررسی عوامل مؤثر بر خلق ارزش مشترک و تأثیر آن بر وفاداری گردشگران (مورد مطالعه: گردشگران خارجی شهر دامغان). گردشگری و توسعه. 8(2)، 23-47.
عباسی، عباس، زندی لک، مسعود و خلیفه، مجتبی (1394). تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر اعتماد به برند و ترجیح برند با نقش میانجی کیفیت ادراکشده و ارزش برند. چشمانداز مدیریت بازرگانی، (24)، 44-31.
کریمی علویجه، محمدرضا، حقیقی کفاش، مهدی و نظری، مهسا (1395). تأثیر فعالیتهای خلق ارزش در جوامع برند، بر خرید مجدد مشتریان و وفاداری به برند در رسانههای اجتماعی. مدیریت برند، 3(3)، 181-214.
نوروزی، حسین، طیبزاده، مهدی و شجاع، علی (1397). بررسی نقش میانجی تبلیغات دهانبهدهان الکترونیکی در رابطه میان ابعاد بازاریابی تجربی و قصد خرید مصرفکننده (مورد مطالعه: بازار اینترنتی تلفن همراه). دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی، 15(11)، 104-119.
Agrawal, A. K., & Rahman, Z. (2015). Roles and esource contributions of customers in value co-creation. International Strategic Management Review, 3(1-2), 144-160.
Alrubaiee, L. S., Aladwan, S., Joma, M. H. A., Idris, W. M., & Khater, S. (2017). Relationship between corporate social responsibility and marketing performance: The mediating effect of customer value and corporate image. International Business Research, 10(2), 104-123.
Barzegari Khanaghah, J., Sadeghi, H. A., & Ghadakforoushan, M. (2019). Investigating the interactive effect of corporate governance and corporate social responsibility on the firm value in the Tehran stock exchange. Iranian Journal of Management Studies, 12(3), 425-450.
Calderon-Mafud, J. L., & Pando-Moreno, M. (2018). Role of authentic leadership in organizational socialization and work engagement among workers. Psychology, 9(01), 46.
Chen, C. F., & Wang, J. P. (2016). Customer participation, value co-creation and customer loyalty–A case of airline online check-in system. Computers in Human Behavior, 62, 346-352.
Dabholkar, P. A., & Sheng, X. (2012). Consumer participation in using online recommendation agents: effects on satisfaction, trust, and purchase intentions. The Service Industries Journal, 32(9), 1433-1449.
Fernandes, T., & Remelhe, P. (2016). How to engage customers in co-creation: customers’ motivations for collaborative innovation. Journal of Strategic Marketing, 24(3-4), 311-326.
Füller, J., Hutter, K., & Faullant, R. (2011). Why co‐creation experience matters? Creative experience and its impact on the quantity and quality of creative contributions. R&D Management, 41(3), 259-273.
Gürlek, M., Düzgün, E., & Uygur, S. M. (2017). How does corporate social responsibility create customer loyalty? The role of corporate image. Social Responsibility Journal, 13(3), 409-427.
Hair Jr, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C., & Sartedt, M. (2013). A Primer on Partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). SAGE Publications, Incorporated.
Hoyer, W. D., Chandy, R., Dorotic, M., Krafft, M., & Singh, S. S. (2010). Consumer cocreation in new product development. Service Research, 13(3), 283-296.
Joo, J., & Shin, M. M. (2018). Building sustainable business ecosystems through customer participation: A lesson from South Korean cases. Asia Pacific Management Review, 23(1), 1-11.
Kumar, V., & Reinartz, W. (2016). Creating enduring customer value. Journal of Marketing, 80(6), 36-68.
Lee, S. M., Olson, D. L., & Trimi, S. (2012). Co-innovation: convergenomics, collaboration, and co-creation for organizational values. Management decision, 50(5), 817-831.
Lee, S. M., & Lim, S. (2018). Living innovation: from value creation to the greater good. Emerald Group Publishing
Moore, J. F. (1993). Predators and prey: a new ecology of competition. Harvard business review, 71(3), 75-86.
Pansari, A., & Kumar, V. (2018). Customer engagement marketing. In Customer engagement marketing (pp. 1-27). Palgrave Macmillan, Cham
Palma, F. C., Trimi, S., & Hong, S. G. (2019). Motivation triggers for customer participation in value co-creation. Service Business, 13(3), 557-580.
Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2011). Creating shared value. Harvard business review, 8, (1/2), (pp. 62-77).
Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2019). Creating shared value. In Managing sustainable business (pp. 323-346). Springer, Dordrecht.
Punyatoya, P. (2019). Effects of cognitive and affective trust on online customer behavior. Marketing Intelligence & Planning, 73(1), 80-96.
Rahman, Z. (2006). Customer experience management—A case study of an Indian bank. Journal of Database Marketing & Customer Strategy Management, 13(3), 203-221.
Vargo, S. L., & Lusch, R. F. (2004). Evolving to a new dominant logic for marketing. Journal of marketing, 68(1), 1-17.
Wolf, T., Weiger, W. H., & Hammerschmidt, M. (2018). Gamified services: How gameful experiences drive customer commitment. In GamiFIN (pp. 75-82).
World Tourism Organization.(2013). UNWTO Annual Report 2012, Madrid.
Wieninger, S., Conrad, R., Bittner, M., & Wiesmann, A. (2020). Framework for Business Ecosystem Roles. In 2020 IEEE European Technology and Engineering Management Summit (E-TEMS) (pp. 1-9). IEEE.
Zhao, Y., Yan, L., & Keh, H. T. (2018). The effects of employee behaviours on customer participation in the service encounter. European Journal of Marketing, 52(5/6), 1203-1222.