آشتیانی، پیمان و اکبری، بهزاد (1392). «بررسی عوامل تأثیرگذار بر خرید ناگهانی لوازم آرایشی». مجلۀ مدیریت بازاریابی، دورۀ 8، شمارۀ 20، ص 1-14.
آقازاده، هاشم، حقیقی، محمد و ابراهیمی، الهام (1390). «بررسی تأثیر ابعاد بصری اطلاعاتی بستهبندی بر تصمیم خرید». چشمانداز مدیریت بازرگانی، دورۀ 10، شمارۀ 8، ص 111-135.
اصغری، صیاد، تقیلو، علیاکبر و اصغری سراسکانرود، صالح (1397). «تحلیل و ارزیابی آثار بالقوه زیستمحیطی اجرای طرح گردشگری در بخش صفائیۀ شهرستان خوی». فصلنامۀ علمی-پژوهشی گردشگری و توسعه، سال هفتم، شمارۀ اول، ص. 118-134.
اکبری، محسن، نوع پسند اصیل، سیدمحمد و امیری، نازنین (1394). «تأثیر باورهای مصرفکنندگان بر رفتار خرید آنی آنها در محیط آنلاین». فصلنامۀ تحقیقات بازاریابی نوین، دورۀ 5، شمارۀ 3، ص 21-34.
بخشیزاده، علیرضا، کردنائیچ، اسداله، خداداد حسینی، سیدحمید و احمدی، پرویز (1395). «تأثیر ابعادبصری تبلیغات محیطی مجتمعهای تجاری بر آگاهی از برند، ترجیح برند و وفاداری مشتریان». فصلنامۀ تحقیقات بازاریابی نوین، سال ششم، شمارۀ چهارم (پیاپی 23)، زمستان، ص 1-23.
توسلی، حمیدرضا و چیتساز، شهرزاد (1395). «بررسی تأثیر نشانههای طراحیشده و نشانههای محیطی فروشگاه بر ارزیابی شناختی و احساسی مصرفکنندگان نشانههای طراحیشده». کنفرانس بینالمللی تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دورۀ 1.
رحیمیزاده، حسنا و حدادیان، علیرضا (1393). «بررسی عوامل مؤثر بر خرید ناگهانی در فروشگاههای زنجیرهای مشهد (مطالعۀ موردی فروشگاه زنجیرهای پروما)، فصلنامۀ تحقیقات بازاریابی نوین، دورۀ 4، شمارۀ 4، ص71-84.
رهنما، علی و رفیعی هادی (1397). «عوامل مؤثر در انتخاب مراکز خرید شهری توسط گردشگران و زائران: مطالعه موردی مشهد». فضای جغرافیایی، دورۀ 18، شمارۀ 63، ص ۱۲۵-۱۴۵.
حیدرزاده، کامبیز و جوان بخت، آرزو (1394). «بررسی تأثیر ادراکات محیط خرید بر هیجانات مصرفی، ارزش درکشده و تمایلات رفتاری گردشگران»، فصلنامۀ مدیریت بازاریابی، دورۀ 10، شمارۀ 27، ص 1-16.
خاموشی، مریمالسادات، سلیمانیان، حسین و تقوایی، رضا (1392). «بررسی تأثیر ابعاد بصری و اطلاعاتی بستهبندی بر خرید مشتریان (مطالعۀ موردی: فروشگاههای زنجیرهای رفاه شهرستان همدان)». اولین کنفرانس بینالمللی حماسۀ سیاسی (با رویکردی بر تحولات خاورمیانه) و حماسۀ اقتصادی (با رویکردی بر مدیریت و حسابداری)، ص 1-8.
سامانیفر، سوسن، افهمی، رضا و هاشمی، سید مسلم (1397). «بررسی دیدگاه گردشگران خارجی نسبت به وضعیت بستهبندی صنایع دستی ایران (مطالعۀ موردی: صنایع دستی اصفهان)». معماری و شهرسازی ایران، دورۀ 9، شمارۀ 16، ص 185-194.
سهرابی، روحالله، صمدی، عباس و یوسفیفرد، ارسلان (1393). «طراحی و آزمون رفتار خرید ناگهانی مشتریان». دو فصلنامۀ کاوشهای مدیریت بازرگانی، سال ششم، شمارۀ 11، ص 147-182.
سقایی، مهدی، جوانبخت قهفرخی، زهره و مافی، عزتالله (1391). «تحلیل نقش مراکز خرید در رابطه با گردشگری و زیارت در کلانشهرها (مطالعۀ موردی: کلانشهر مشهد)». فصلنامۀ مطالعات جغرافیایی مناطق خشک، دورۀ 2، شمارۀ 8، ص 1-25.
شیرازی، ملیکا سادات و قاضیزاده، مصطفی (1397). «تأثیر تصویر ذهنی مشتریان از مرکز خرید و تجانس تصویر فردی بر وفاداری و سهم خرید آنان با نقش تعدیلگری محیط (مطالعۀ موردی: مشتریان فروشگاههای زنجیرهای هایپراستار در استان تهران)». مطالعات رفتار مصرفکننده، دورۀ 5، شمارۀ 1، ص 79-61.
صداقت، نفیسه (1390). «تبلیغات محیطی رسانهای جدید در گرافیک محیطی». فصلنامۀ رشد آموزش هنر، شمارۀ 25، دورۀ 3، ص 36-34.
طهماسبی، اصغر و روشنیان، سوران (1395). «ویژگیها و رفتار خرید گردشگران شهر بانه». مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 11، شمارۀ 36، ص 31-59.
عابدی، احمد و شواخی، علیرضا (1389). «مقایسۀ روششناسی پژوهش کمی و کیفی در علوم رفتاری». فصلنامۀ راهبرد، شمارۀ 54، دورۀ 1، ص 153-168.
گیاهی، یاسمن (1389). «نقش جاذبۀ محیط داخلی فروشگاه بر رفتار مشتری و میزان افزایش فروش»، چهارمین کنفرانس بینالمللی مدیریت بازاریابی، ص 1-17.
مهرگان، محمدرضا، ابوبی اردکان، محمد، صادقی آرانی، زهرا، نظری، محسن و روزمند، امید (1395). «شبیهسازی رفتار خرید ناگهانی در بازار: رویکرد مدلسازی مبتنی بر عامل». نشریۀ مدیریت فردا، شمارۀ 48، ص 1-30.
نجارزاده، محمد، امین بیدختی، علیاکبر و مرادنژاد، جمال (1394). «ارزیابی عوامل مؤثر بر رضایتمندی کلی گردشگران خرید در شهر مرزی شهر بانه». تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی، سال پانزدهم، شمارۀ 36، ص 1-15.
یوسفیفرد، ارسلان، سهرابی، روحالله و صمدی، عباس (1392). «بررسی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر رفتار خرید ناگهانی مشتریان با روش آزمون اندازهگیریهای مکرر و مقایسۀ آن با روش آزمون فریدمن (مطالعۀ موردی: مشتریان فروشگاه زنجیرهای رفاه شهر همدان)». دومین همایش ملی علوم مدیریت نوین، گرگان، ص 1-17.
Beatty, S. E., & Ferrell, M. E. (1998). Impulse Buying: Modeling is precursor. Journal of Retailing, 74 (2), 169-191.
Büttner, O. B., Florack, A., Leder, H., Paul, M. A., Serfas, B. G., & Schulz, A. M. (2014). “Hard to ignore: impulsive buyers show an attentional bias in shopping situations”. Social Psychological and Personality Science, 5(3), 343–351.
Gutek, B. A., Cohen, A. G., & Tsui, A. (2010). “Reactions to perceived sex discrimination”. Human Relations, 49(6), 791-813.
Hubrechts, L., & Koktürk, B. (2012). Effects of visual merchandising on young consumers’ impulse buying behavior. Dissertation. Halmstad University.
Izady. H. (2015). )
Jones, M. A., Reynolds, K. E., Weun, S., & Beatty, S. E. (2003). “The product specific nature of impulse buying tendency”. Journal of Business Research, 56(7), 505–511.
Kalla, S. M., & Arora, A. P. (2011). “Impulse buying: a literature review”. Global Business Review, 12(1), 145–157.
Kacen, J. J., & Lee, J. A. (2002). “The influence of culture on consumerimpulsive buyingbehavior”. Journal of Consumer Psychology, 12(2), 163-176.
Khachatryan, H., Rihn, A., Campbell, B., Yue, C., Hall, C., & Behe, B. (2017). “Visual attention to eco-labels predicts consumer preferences for pollinator friendly plants”. Sustainability, 9(10), 1743.
Khachatryan, H., Rihn, A., Behe, B., Hall, Ch., Campbell, B., Dennis, J., & Yue, Ch. (2018). “Visual attention, buying impulsiveness, and consumer behavior”. Marketing Letters, 29(1), 23-35.
Kongakaradecha, S., & Khemarangsan, A. (2012). “A Pilot Study of Impulse Buying Behaviorin Bangkok, Thailand”. In Proceedings of the 2nd National and International Graduate Study Conference, Bangkok, Thailand (pp. 148-164).
Li, C. (2014). “Study on the performance evaluation of tertiary industry in China”. Studies in Sociology of Science, 5(3), 158-161.
Mangold, W. G., & Faulds, D. J. (2009). “The new hybrid element of the promotion mix”. Business Horizons, 5(9), 65-73.
Mattila, A. S., & Wirtz, J. (2001). Congruency of Scent and Music as aDriver of In-Store Evaluations and Behavior. Journal of Retailing,77(2), 273-289
Mihic, M., & Kursan, I. (2010). “Assessing the situationalfactors and impulsive buying behavior: Market segmentation approach”. Management: Journal of Contemporary Management Issues, 15(2), 47-66.
Moital, M. L. (2007). An Evaluation of the factors influencing the adoption of e-commerce in the purchasing of leisure travel by the residents of Cascais, Portugal. Doctorate Thesis Bournemouth University.
Nanda, A. (2015). “Analysing multiple dimensions of impulse buying”. MERC Global’s International Journal of Management, 3(3), 105–115.
Park, J. E., Yu, J. & Zhou, J. X. (2010). “Consumer innovativeness and shopping styles”. Journal of Consumer Marketing, 27(5), 437-446.
Pieters, R., Wedel, M., & Batra, R. (2010). “The stopping power of advertising: measures and effects of visual complexity”. Journal of Marketing, 74(5), 48–60.
Piron, F. (1991). “Defining impulse purchasing”. Advances in Consumer Research, 18, 509-514.
Rook, D. W. (1987). “The buying impulse”. Journal of Consumer Research, 14(2), 189-199.
Serfas, B. G., Büttner, O. B., & Florack, A. (2014). “Eyes wide shopped: shopping situations trigger arousal in impulsive buyers”. PLoS One, 9(12), 1–9.
Sharma, P., & Sivakumaran, B. (2003). “Impulse Buying and Variety Seeking: Two Faces ofthe Same Coin? Or Maybe Not!”. In Association for Consumer Research Conference.
Shi, S. W., Wedel, M., & Pieters, F. G. M. (2013). “Information acquisition during online decision making: a model-based exploration using eye-tracking data”. Management Science, 59(5), 1009–1026.
Ståhlberg, M., & Maila, V. (2010). Shopper marketing: how to increase purchase decisions at the point of sale. Philadelphia: Kogan Page Publishers.p.54.
Taylor, C. R., Franke, G. R., & Bang, H. K. (2006). “Use and Effectiveness of Billboards: Perspectives from Selective- Perception Theory and Retail-Gravity Models”. Journal of advertising, 35(4), 21-34. DOI: http://dx.doi.org/10.2753/JOA0091-3367350402.
Verplanken, B., Herabadi, A. G., Perry, J. A., & Silvera, D.H. (2005). “Consumer style and health: the role of impulsive buying in unhealthy eating”. Psychology and Health, 20(4), 429-41.
Wedel, M., & Pieters, R. (2010). “Eye tracking for visual marketing”. Foundations and Trends in Marketing, 1(4), 231–320.
Xu, X-L., & Ren, L-CH. (2010, Novembre). “The influence of Values and Lifestyle on purchasing Behavior of Consumers -A Research in Mobile Phone Market”. In 2010 International Conference on E-Product E-Service and E-Entertainment (pp. 1-4). IEEE.
Yuksel, A. (2007). “Tourist shopping habitat: Effects on emotions, shopping value and behaviours”. Tourism Management, 28 (1), 58-69