ارباب، پارسا، عزیزی، محمدمهدی و زبردست، اسفندیار (1394). «تبیین معیارهای کلیدی فرایند شکلگیری هویت مکان در توسعۀ شهری جدید (مطالعۀ موردی: منطقۀ 22 تهران)». نشریۀ هنرهای زیبا، دورۀ 20، شمارۀ 4، ص 5-20.
بوتینا، کلاب (1390). بازاریابی گردشگری برای شهرها: با تأکید بر برند گذاری و رویدادهای ویژه برای جذب گردشگران، ترجمۀ علی موحد، سالار کهزادی و پگاه ایزدی، تهران: آذرخش.
بهزادفر، مصطفی (1392). هویت شهر: نگاهی به هویت شهر تهران. تهران: نشر شهر.
تقوایی، مسعود و صفرآبادی، اعظم (1391). «توسعه گردشگری فرهنگی با تأکید بر جاذبههای تاریخی (مطالعۀ موردی: جاذبههای تاریخی شهر اصفهان)».
برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی،
دورۀ 3، شمارۀ 12، ص 59-78.
حبیب، فرح (1385). «کندوکاوی در معنای شکل شهر». هنرهای زیبا، شمارۀ 25، ص 5-14.
حبیب، فرح (1391). جستارهای شهرسازی، تهران: نهضت پویا.
حبیبی، رعنا سادات (1387). «تصویرهای ذهنی و مفهوم مکان». نشریۀ هنرهای زیبا، شمارۀ 35، ص 39-50.
حسینینیا، مهدیه (1396). «تحلیلی بر تأثیر مکانهای گردشگری شهری در جذب گردشگران فرهنگی (مطالعه موردی: شهر پاریس)». هویت شهر، دورۀ 11، شمارۀ 4، ص 31-44.
حیدری، رحیم و سعدلونیا، حسین (1395). «تحلیلی بر فرایند مدیریت تصویر مقصد گردشگری شهری موردمطالعه: کلانشهر تبریز». برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، دورۀ 5، شمارۀ 19، ص 94-109.
حیدری، رحیم، صنوبر، ناصر و سعدلونیا، حسین (1394). «تحلیلی بر نقش تصویر برند بر توسعه گردشگری شهری مطالعه موردی: کلانشهر تبریز» نشریۀ پژوهش و برنامهریزی شهری، سال ششم، شمارۀ 22، ص 79-94.
خضرنژاد، پخشان و حیدری چیانه، رحیم (1395). «تحلیلی بر عوامل مؤثر در شکلگیری تصویر مقصد در گردشگری شهری مطالعه موردی: شهر ارومیه». فصلنامۀ مطالعات شهری، دورۀ 6، شمارۀ 21، ص 5-16.
رجایی رامشه، سیامک (1397). «باز زندهسازى سواحل جنوبى جزیره کیش با تأکید بر مفهوم هویت». هویت شهر، سال دوازدهم، شمارۀ 4، شمارۀ پیاپی 36، ص 77-84.
طیبی، امیر و ذکاوت، کامران (1396). «تصویر ذهنی گردشگران داخلی از فضاهای شهری اصفهان با رویکرد نظریه زمینهای». نشریۀ صفه، دورۀ 27، شمارۀ 77، ص 63-78.
غفاری، محمد، عباسی، احمد و کنجکاو منفرد، امیررضا (1397). «نقش تجربه گردشگر در بهبود تصویر ذهنی مقصد گردشگری اصفهان». فصلنامۀ گردشگری و توسعه، دورۀ 7، شمارۀ 2، ص 97-112.
قدمی، مصطفی و غلامیان آقامحلی، طاهره (1390). «بررسی کیفیت مبادی ورودی شهرهای گردشگری با تأکید بر جامعه گردشگران». نگرشهای نو در جغرافیای انسانی، شمارۀ 3، ص 121-133.
کاشی، حسین و بنیادی، ناصر (1392). «تبیین مدل هویت مکان-حس مکان و بررسی عناصر و ابعاد مختلف آن (نمونۀ موردی: پیاده راه شهرری)» نشریۀ هنرهای زیبا، دورۀ 18، شمارۀ 3، ص 43-52.
گرجی کرسامی، علی (1396). «میزان رضایتمندی گردشگران از عملکرد فرماندهی انتظامی استان مازندران درخصوص طرح امنیت اجتماعی (مورد مطالعه: شهرستان بابلسر)». پژوهشنامۀ جغرافیای انتظامی، شمارۀ 19، ص 133-164.
گلکار، کوروش (1378). کندوکاوی در تعریف طراحی شهری، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران.
لطفی، صدیقه و محمدی، عبدالحمید (1391). «بررسی ارتباط نمادهای شهری با هویت شهر (مطالعۀ موردی: شهر گنبدکاووس)». فصلنامۀ جغرافیا برنامهریزی منطقهای، سال دوم، شمارۀ 2، ص 61-70.
لینچ، کوین (1385). سیمای شهر. ترجمۀ منوچهر مزینی. انتشارات دانشگاه تهران.
محمودی میمند، محمد و مقدمی، امیر (1390). مدیریت نوین توریسم جهانی، تهران: انتشارات مهکامه.
مدنیپور، علی (1379). طراحی فضای شهری، نگرشی به فرایندی اجتماعی و مکانی، ترجمۀ فرهاد مرتضایی، جلد اول، چاپ اول، تهران: شرکت پردازش و برنامهریزی شهری.
نصر، طاهره (1392). تبیین مؤلفههای هویت کالبدی شهر ایرانی، رسالۀ دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، دانشکده هنر و معماری، گروه شهرسازی.
نقیزاده، محمد (1395). تحلیل و طراحی فضای شهری (مبانی، تعاریف، معیارها و شیوهها)، تهران: جهاد دانشگاهی.
نوزرنژاد، مجتبی (1397). نگاهی به المانهای شهری در قشم. پایگاه خبری ربیع، بازیابیشده در 4 آذر 97، از https: //raby. Ir
Aldianto, L., Asmariadi Budi, A., Anggadwita, G., Novani, S., & Wirawan, C. (2019). “City Branding vs. Cultural Branding: Towards a Theoretical for Developing Bandung Identity”, KINERJA, 23(1), 42-53
Andre, M. (2011). “Tourism and identity”, Lecturer in Applied Economics at the University of Barcelona, Centre Maurits Coppieters, p. 1-29
Caneen, Jeffery M. (2014) “Tourism and Cultural Identity: The Case of the Polynesian”. Cultural,Journal Athens Journal of Tourism, 1(2), 1-20.
Chen, C. C., Lai, Y. H. R., Petrick, J. F., & Lin, Y. H. (2016). “Tourism between divided nations: An examination of stereotyping on destination image”. Tourism Management, 55, 25-36
Frıas, D. M., Rodrıguez, M. A., & Castaneda, J. A (2008). “Internet vs. travel agencies on pre-visit destination image formation: An information processing view”. Tourism Management, 29, 163-179.
Ginting, N., Vinky, N., & Rahman, A. (2017). “Delianur, Increasing tourism Karo district, Indonesia based on place identity”. 5th AicQol2017Bankok, 25-27/EBPJ, 2(5), 177-184.
Girard, T., Trapp, P., Pinar, M., Gulsoy, T., & Boyt, T. E. (2017). “Consumer-based brand equity of a private-label brand: Measuring and examining determinants”. Journal of Marketing Theory and Practice, 25(1), 39-56
Gomez, M., & Lopez, C., & Molina, A. (2015) “A model of tourism destination brand equity: The case of wine tourism destinations in Spain”. Tourism Management, 51, 210-222.
Marine-Roig, E., & Ferrer-Rosell, B. (2018). “Measuring the gap between projected and perceived destination images of Catalonia using compositional analysis”. TourismManagement, 68, 236–249. http://doi. org/10. 1016/j. tourman.
Novikova, E., Mityagina, V., Gureeva, A., & Makhortova, T. (2018). “Branding in Urban Discourse Space: Region’s Identity as Attraction Factor”. The International Scientific and Practical Conference Current Issues of Linguistics and Didactics: The Interdisciplinary Approach in Humanities and Social Sciences.
Qualman, E. (2009). Social nomics: How social media transforms the way we live and do business. Hoboken, N. J.:Wiley.
Urosevic, N. (2012). “Cultural identity and cultural tourism-between the local and the global (case study of Pula,Croatia)”. Singidunum journal, 9(1), 67-76
Wang, S., & Chen, J. (2015). “The influence of place identity on perceived tourism, impacts”. Annals of Tourism Research, 52, 16–28.