ابراهیمزاده گنجی، سیده زینب، شیرخدایی، میثم و حسینی، ابوالحسن (1395). «تبیین نقش عوامل مؤثر بر اعتماد الکترونیک در وبسایتهای گردشگری». فصلنامة مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 11، شمارۀ 34،، ص 111-129.
استعلاجی، علیرضا و هاتفی، علیرضا (1395). «جایگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعة گردشگری استان اردبیل». فصلنامة علمی-پژوهشی و بینالمللی انجمن جغرافیای ایران، دورۀ 14، شمارۀ 50، ص193-211.
اسماعیلزاده، حسن، خاوریان گرومسیر، امیررضا و کانونی، رضا (1393). «راهبردپژوهی در سایة عوامل کلان محیطی در گردشگری شهری با استفاده از مدلهای کمّی و کیفی (مطالعة موردی توسعة گردشگری شهر یزد)». گردشگری شهری، دورۀ 1، شمارۀ 1، ص 17-33.
امامی، علیرضا، رنجبریان، بهرام و فتحی، سعید. (1393). «تصویر ذهنی ادراکشده از یک کشور و تأثیر آن بر قصد بازدید گردشگران (مورد مطالعه: ایران)». فصلنامة علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، دورۀ 4، شمارۀ 3، پیاپی 14، ص 133-148.
جعفری، سیدمحمدباقر، کریمی، آصف و ابرقویزاده، زاهده (1395). «عوامل تأثیرگذار بر تمایل به ادامة استفاده از وبسایت شبکة اجتماعی». فصلنامة مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات، دورۀ 5، شمارۀ 17، ص 147-182.
حاجی کریمی، عباسعلی، رضایی دولتآبادی، حسین و یوسفیان، مهسا (1393). »تأثیر ارزش ویژة شناسه مقصد گردشگری بر قصد بازدید مجدد بر اساس الگوی ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری (مطالعة موردی: شهر اصفهان)». چشمانداز مدیریت بازرگانی، دورۀ 13، شمارۀ 3، ص 13-31.
حسینی، سیدصمد، کرمی، اژدر و نیکخواه، یونس (1397). مدلسازی معادلات ساختاری با Smart PLS V3: رویکرد پایاننامهنویسی و مقالهنویسی. چاپ اول، تهران: انتشارات اندیشة فاضل.
خانزادی، آزاد، فلاحتی، علی و حیرانی، زهرا (1397). «بررسی و تحلیل نقش و اثر توسعة گردشگری بر توزیع درآمد در استانهای ایران». فصلنامة علمی- پژوهشی گردشگری و توسعه، دورۀ 7، شمارۀ 3، ص 84-100.
دلاور، علی، قادری، اسماعیل و مجدی، نیما (1393). «جایگاه رسانههای اجتماعی در توسعة بازاریابی گردشگری الکترونیکی ایران». مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 9، شمارۀ 26، ص 1-16.
دهقانی سلطانی، مهدی، شیری، اردشیر، نثاری، طاهره و رئوفی، مصطفی (1397). «نقش رسانههای اجتماعی، شفافیت و مسئولیت اجتماعی در ارتقای عملکرد تجاری شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری». فصلنامة مطالعات گردشگری، 13دورۀ 13، شمارۀ 43، ص 169-141.
نعمتالهی، مجید، امین بدختی، علیاکبر، بلوچی، حسین و حسینزاده، مهدی (1396). «تأثیر کیفیت خدمات پلیس بر قصد بازدید دوبارة گردشگران با میانجیگری تصویر مقصد و احساس امنیت در شهر شیراز». پژوهشنامة نظم و امنیت انتظامی، دورۀ 10، شمارۀ 1، پیاپی 37، ص 1-28.
نوری، مسعود و خرازیان، بنفشه (1397). سالنامه آماری 1396: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری. تهران: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری.
ورمقانی، مریم، احمدیزاد، آرمان و کفچه، پرویز (1396). «بهکارگیری ابزارهای بازاریابی الکترونیک در صنعت گردشگری؛ مورد مطالعه: هتلها و آژانسهای مسافرتی استان کردستان». فصلنامة علمی-پژوهشی گردشگری و توسعه، دورۀ 6، شمارۀ 10، ص 45-62.
Alarcón-del-Amo, M., Rialp-Criado, A., & Rialp-Criado, J. (2018). “Examining the impact of managerial involvement with social media on exporting firm performance”. International Business Review, 27(2), 355-366.
Chaulagain, S., Wiitala, J., & Fu, X. (2019). “The impact of country image and destination image on US tourists’ travel intention”. Journal of Destination Marketing & Management, 12, 1-11.
Chen, J., & Shen, X. L. (2015). “Consumers’ decisions in social commerce context: An empirical investigation”. Decision Support Systems, 79, 55-64.
Chen, Y., Shang, R., & Li, M. (2014). “The effects of perceived relevance of travel blogs’ content on the behavioral intention to visit a tourist destination”. Computers in Human Behavior, 30, 787-799.
Chu, S.-C., & Kim, Y. (2011). “Determinants of consumer engagement in electronic word-of-mouth (eWOM) in social networking sites”. International Journal of Advertising, 30(1), 47-75.
Chung, N., & Han, H. (2017). “The relationship among tourists' persuasion, attachment and behavioral changes in social media”. Technological Forecasting and Social Change, 123, 370-380.
Coppola, N., Hiltz, S. R., & Rotter, N. (2004). “Building trust in virtual teams”. IEEE Transactions on Professional Communications, 47(2), 95-104.
Curtis, L., Edwards, C., Fraser, K. L., Gudelsky, S., Holmquist, J., Thornton, K., et al. (2010). “Adoption of social media for public relations by nonprofit organizations”. Public Relations Review, 36(1), 90-92.
De la Hoz-Correa, A., & Muñoz-Leiva, F. (2019). “The role of information sources and image on the intention to visit a medical tourism destination: a cross-cultural analysis”. Journal of Travel & Tourism Marketing, 36(2), 204-219.
Eggers, F., Hatak, I., Kraus, S., & Niemand, T. (2017). “Technologies that support marketing and market development in SMEs—Evidence from social networks”. Journal of Small Business Management, 55(2), 270-302.
Filieri, R., Alguezaui, S., & McLeay, F. (2015). “Why do travelers trust TripAdvisor? Antecedents of trust towards consumer-generated media and its influence on recommendation adoption and word of mouth”. Tourism Management, 51, 174-185.
Fishbein, M., & Ajzen, I. (1975). “Attitude-behavior relations: A theoretical analysis and review of empirical research”. Psychological Bulletin, 85(5), 888-902.
Frías, D. M., Rodriquez, M. A., & Castaneda, J. A. (2008). “Internet vs. travel agencies on pre-visit destination image formation: An information processing view”. Tourism Management, 29(1), 163-179.
Gallarza, M. G., Gil, I., & Calderón, H. (2002). “Image of a destination: Towards a conceptual framework”. Annals of Tourism Research in Spanish, 4(1), 37-62.
Garrido-Moreno, A. J., García-Morales, V., Lockett, N., & King. S. (2018). “The missing link: Creating value with Social Media use in hotels”. International Journal of Hospitality Management, 75, 94-104.
Granovetter, M. S. (1973). “The strength of weak ties”. The American Journal of Sociology, 78(6), 1360-1380.
Grant, R., Clarke, R. J., & Kyriazis, E. (2008). “A review of factors affecting online consumer search behavior from an information value perspective”. Journal of Marketing Management, 23(5-6), 519-533.
Hair, J. F., Hult, G. T. M., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2017). A primer on partial least squares structural equation modeling. 2nd Ed, Thousand Oaks: Sage.
Hajli, N., Sims, J., & H. Zadeh, A. (2017). “Marie-Odile Richard, A social commerce investigation of the role of trust in a social networking site on purchase intentions”. Journal of Business Research, 71, 133-141.
Hajli, N., Wang, Y., & Tajvidi, M. (2018). “Travel envy on social networking sites”. Annals of Tourism Research, 73, 184-189.
Hennig-Thurau, T., Gwinner, K. P., & Gremler, D. D. (2002) .”Understanding relationship marketing outcomes: An integration of relational benefits and relationship quality”. Journal of Service Research, 4(3), 230-247.
Hu, T., Dai, H., & Salam, A. F. (2019). “Integrative qualities and dimensions of social commerce: Toward a unified view”. Information & Management, 56(2), 249-270.
Hwang, Y., & Lee, K. C. (2012). “Investigating the moderating role of uncertainty avoidance cultural values on multidimensional online trust”. Information & Management, 49(3), 171-176.
Hyde, K. F. (2008). “Information processing and touring planning theory”. Annals of Tourism Research, 35(3), 712-731.
Jue, A. L., Marr, J. A., & Kassotakis, M. E. (2010). Social media at work. How networking tools propel organizational performance. United States of America: A Wiley Imprint.
Kim, S., & Park, H. (2013). “Effects of various characteristics of social commerce (s-commerce) on consumers' trust and trust performance”. International Journal of Information Management, 33(2), 318-332.
Leung, D., Law, R., van Hoof, H., & Buhalis, D. (2013). “Social media in tourism and hospitality: A literature review”. Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(1-2), 3-22.
Leung, X. Y., Bai, B., & Erdem, M. (2017). “Hotel social media marketing: a study on message strategy and its effectiveness”. Journal of Hospitality and Tourism Technology, 8(2), 239-255.
Li, Y-M., Wu, C-T., & Lai, C-Y. (2013). “A social recommender mechanism for e-commerce: Combining similarity, trust, and relationship”. Decision Support Systems, 55(3), 740-752.
Liberatore, F., & Quijano-Sanchez, L. (2017). “What do we really need to compute the Tie Strength? An empirical study applied to Social Networks”. Computer Communications, 110, 59-74.
Lim, J-S., Al-Aali, A., Heinrichs, H. J., & Lim, K-S. (2013). “Testing alternative models of individuals’ social media involvement and satisfaction”. Computers in Human Behavior, 29(6), 2816-2828.
Litvin, S. W., & Hoffman, L. M. (2012). “Responses to consumer generated media in the hospitality marketplace: An empirical study”. Journal of Vacation Marketing, 18(2), 135-145.
Lu, Y., Chen, Z., & Law, R. (2018). “Mapping the progress of social media research in hospitality and tourism management from 2004 to 2014”. Journal of Travel & Tourism Marketing, 35(2), 102-118.
Luo, X., Zhang, J., & Duan, W. (2013). “Social media and firm equity value”. Information Systems Research, 24(1), 146-163.
Majumdar, S. R. (2016). “The case of public involvement in transportation planning using social media”. Case studies in transport policy, 5(1), 121-133.
McAllister, D. J. (1995). “Affect- and cognition-based trust as foundations for interpersonal cooperation in organizations”. Academy of Management Journal, 38(1), 24-59.
Milano, R., Baggio, R., & Piattelli, R. (2011). The effects of online social media on tourism websites. In ENTER (pp. 471-483). Innsbruck, Austria: Springer Vienna.
Morgan, R. M., & Hunt, S. D. (1994). “The commitment-trust theory of relationship marketing”. Journal of Marketing, 58(3) 20-38.
Morosan, C., & Jeong, N. (2008). “The role of the Internet in the process of travel information search”. Information Technology in Hospitality, 51, 13-23.
Munar, A. M. (2012). “Social media strategies in destination management”. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 12(2), 101-120.
Munar, A. M., & Jacobsen, J. K. S. (2014). “Motivations for Sharing Tourism Experiences through Social Media”. Tourism Management, 43, 46-54.
Richard, M. O. (2005). “Modeling the impact of internet atmospherics on surfer behavior”. Journal of Business Research, 58(12), 1632-1642.
Ridings, C. M., Gefen, D., & Arinze, B. (2002). “Some antecedents and effects of trust in virtual communities”. The Journal of Strategic Information Systems, 11(3), 271-295.
Rusman, E., Van Bruggen, J., Sloep, P., & Koper, R. (2010). “Fostering trust in virtual project teams: Towards a design framework grounded in a Trustworthiness Antecedents (TWAN) schema”. International Journal of Human-computer Studies, 68(11), 834-850.
Schniederjans, D., Cao, E. S., & Schniederjans, M. (2013). “Enhancing financial performance with social media: An impression management perspective”. Decision Support Systems, 55(4), 911-918.
Song, T., Yi, ch., & Huang, J. (2017). “Whose recommendations do you follow? An investigation of tie strength, shopping stage, and deal scarcity”. Information Management, 54(8), 1072-1083.
Statista (2020). “Number of social network users worldwide from 2017 to 2025”. https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/.
Tan, E., & Goh, D. (2015). “A study of social interaction during mobile information seeking”. Journal of the Association for Information Science and Technology, 66(10), 2031-2044.
Usui, R., Wei, X., & Funck, C. (2018). “The power of social media in regional tourism development: a case study from Ōkunoshima Island in Hiroshima, Japan”. Current Issues in Tourism, 21(18), 2052-2056.
Xiang, Z., & Gretzel, U. (2010). “Role of social media in online travel information search”. Tourism Management, 31(2), 179-188.
Zaichkowsky, J. L. (1986). “Conceptualizing involvement”. Journal of Advertising, 15(2), 4-34.