آقاسید جعفریمجرد، مریم (1392). «شکافهای آموزش دانشگاهی و نیازهای صنعت گردشگری». پایاننامة کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی. تهران، ایران.
حسینی، سیدصادق (1393). ارزیابی وضعیت آموزش راهنمایان گردشگری در ایران با رویکرد ارائة الگوی آموزشی در سطح دانشگاهی. مطالعات مدیریت گردشگری، دورة ۹، شمارة ۲۸، 144-115.
حیدریچیانه، رحیم، نصراللهزاده، ذکیه و عبداللهی، مهدی (1391). «تحلیلی بر نظام آموزش عالی گردشگری در ایران مبتنی بر مدل سوات». برنامهریزی و توسعة گردشگری، دورة ۱، شمارة ۱، 129-152.
خدایی، زهرا و کلانتری خلیلآبادی، حسین (1391). «توسعة گردشگری با تأکید بر نقش آموزش نیروی انسانی». مطالعات مدیریت، دورة ۴، شمارة ۱۲،47-59.
خواجهشاهکوهی، علیرضا و صحنه، بهمن (1387). «نقش آموزش عالی در توسعة اقتصادی». نامه آموزش عالی، دورة ۳، شمارة ۱، 125-138.
شالبافیان، علی اصغر (1398). «شبکة مضامین مرتبط با ویژگیهای سازمانی مؤثر بر شکلگیری اتحادهای راهبردی گردشگری پزشکی». گردشگری و توسعه، دورة ۸، شمارة ۱، 20-40.
ضرغامبروجنی، حمید (1383). «مسیر شغلی و ضرورت آموزش نیروی انسانی در صنعت هتلداری و جهانگردی (بازنگری نیازهای آموزشی کارکنان شغلهای مختلف صنعت هتلداری و جهانگردی)». مطالعات مدیریت گردشگری، دورة ۶، شمارة ۲، 1-18.
ضیایی، محمود (1383). «وضعیت نیروی انسانی و آموزش در بخش گردشگری (با تأکید بر استان تهران)». مطالعات مدیریت گردشگری، دورة ۶، شمارة ۲، 37-19.
ضیایی، محمود، سعیدی، علیاصغر و تراب احمدی، مژگان (1391). «جایگاه گردشگری در نظام آموزش عالی ایران». مطالعات مدیریت گردشگری، دورة ۱۷، شمارة ۷، 61-86.
طباطبایی، امیر، حسنی، پرخیده، مرتضوی، حامد و طباطباییچهر، محبوبه (1392). راهبردهایی برای ارتقاء دقت علمی در تحقیقات کیفی. مجلة دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دورة ۵، شمارة ۳، 6۷۰-6۶۳.
عابدیجعفری، حسن، تسلیمی، محمدسعید، فقیهی، ابوالحسن و شیخزاده، محمد (1390). «تحلیل مضمون و شبک مضمون: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی». اندیشة مدیریت راهبردی، 10، 151-198.
قلیپورسوته، رحمتالله، امیری، مجتبی، ضرغامبروجنی، حمید و کیانی فیضآبادی، زهره (1397). «واکاوی موانع توسعة گردشگری پزشکی در ایران با تأکید بر الزامات سیاستگذاری». گردشگری و توسعه، دورة ۷، شمارة ۴، 38-60.
مهرعلیزاده، یداله (1396). «گردشگری و آموزش عالی ایران: تعامل یا تقابل». آموزش محیط زیست و توسعه پایدار، دورة ۳، شمارة ۲، 39-52.
Abu Bakar, B. (2020). Integrating spirituality in tourism higher education: A study of tourism educators' perspectives. Tourism Management Perspectives, 34, published online. ttps://doi.org/10.1016/j.tmp.2020.100653
Airy, D. (2005). Growth and Development. In Airy, D. & Tribe, J. (Eds.), an international handbook of tourism education. Elsevier.
Baum, T, Cheung, C, Kong, H, Kralj, A, Mooney, S, Thanh, H. N. T, Ramachandran, S, Dropulić Ružić, M, & Siow, M. L. (2016). Sustainability and the tourism and hospitality workforce: A thematic analysis.
Sustainability, 8(8), 809–29.
https://doi.org/10.3390/su8080809
Bischoff, K., Volkmann, C.K., & Audretsch, D.B. (2018). Stakeholder collaboration in entrepreneurship education: an analysis of the entrepreneurial ecosystems of European higher educational institutions. Journal of Technology Transfer, 43(1), 20-46.
Chiru, C. S. (2012). A cross-country on university graduates key competencies. An employer's perspective. Procedia, 4258-4262.
Galvão, A. R., Marques, C. S. E., Ferreira, J. J., & Braga, V. (2020)
. “Stakeholders’ role in entrepreneurship education and training programmes with impacts on regional development”.
Journal of Rural Studies, published online.
https://doi.org/10.1016/j.jrurstud.2020.01.013
Kaplan, L. (2004). Skills development in tourism: South Africa’s tourism-led development strategy. GeoJournal, 60(3), 217–27.
Kim, H, J. & Jeong, M. (2018). Research on hospitality and tourism education: Now and future. Tourism Management Perspectives, 25, 119–122. https://doi.org/10.1016/j.tmp.2017.11.025.
Nowell, L.S., Norris, J. M., White, D. E., & Moules, N. J. (2017). Thematic Analysis: Striving to Meet the Trustworthiness Criteria.
International Journal of Qualitative Methods,
16, 1-13.
https://doi.org/10.1177/1609406917733847
Ndou, V., Mele, G., & Vecchio, P. D. (2019). Entrepreneurship education in tourism: An investigation among European Universities
. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, published online.
https://doi.org/10.1016/j.jhlste.2018.10.003
Sándorová, Z., Repáňová, T., Palenčíková, Z., & Beták, N. (2020). Design thinking - A revolutionary new approach in tourism education?.
Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 26, published online.
https://doi.org/10.1016/j.jhlste.2019.100238.
Xiang, Y. M. (2017). “Gaps in tourism education and workforce needs: attracting and educating the right people. Current Issues in Tourism, pulished online. DOI:10.1080/13683500.2017.1402870
Zampoukos, K., & Ioannides, D. (2011). The tourism labour conundrum: Agenda for new research in the geography of hospitality workers. Hospitality & Society, 1(1), 25–45.