اسعدی، میرمحمد و سعیدا اردکانی، سعید (1394). ارائه مدلی پویا جهت توسعه گردشگری تاریخی (مورد مطالعه: استان یزد). کاوشهای مدیریت بازرگانی، 14، 81 -102.
ایمانی خوشخو، محمدحسین و ایوبییزدی، حمید (1389). عوامل مؤثر بر ارزش ویژۀ برند در مقصد گردشگری شهر یزد. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 5(13)، 113-137.
بمانیان، محمدرضا، پورجعفر، محمدرضا و محمودینژاد، هادی (1388). ارائۀ مدل پیشنهادی جهت پیادهسازی گردشگری الکترونیک در طرحهای توسعۀ گردشگری روستایی (بررسی تطبیقی و ارائۀ مدل پیشنهادی با توجه به شرایط معاصر ایران). فصلنامۀ مدیریت شهری، 7(23)، 71-88.
دیناری، احمد (1384). گردشگری در ایران و جهان، مشهد: انتشارات واژگان خرد.
دیواندری، علی، کرمانشاه، علی و اخلاصی، امیر (1391). ارائه مدل برندسازی برای کلان پروژههای تفریحی، اقامتی، گردشگری و ورزشی کشور با رویکرد بومی بر اساس تئوری مبتنی بر داده ها. فصلنامۀ پژوهشنامه بازرگانی، 17(65)، 27-64.
رحیمپور، علی (1392). تحلیل آماری صنعت گردشگری جهان، بازارهای آینده و جایگاه ایران، فصلنامۀ گردشگری علم و فرهنگ، 1(1).
محسنی، رضاعلی (1388). گردشگری پایدار در ایران: کارکردها، چالشها و راهکارها. فضای جغرافیایی، 9(28)، 149-171.
زنگیآبادی، علی، محمدی، جمال و زیرکباش، دیبا (1385). تحلیل بازار گردشگری داخلی شهر اصفهان. مجلۀ جغرافیا و توسعه، 4(8)، ص 131-156.
ضرغام بروجنی، حمید و بارزانی، هلیا (1392). «سیبشناسـی برند گردشگری در ایـران. تحقیقـات بازاریـابی نـوین، 3(1)، 63-80.
طباطبابینسب، سیدمحمد و ضرابخانه، فرزانه (1394). تبیین مدل ارزش ویژۀ برند مقصد در صنعت گردشگری (مطالعۀ موردی شهر اصفهان). مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، 6(24)، 193-216.
کرمیپور، عارفه. (1391). نقش صنعت گردشگری در توسعۀ اقتصاد منطقهای؛ شناخت امکانات و محدودیتها در ایران وجهان. دومین همایش ملی راهکارهای توسعه اقتصادی با محوریت برنامهریزی منطقهای، دانشکدۀ علوم انسانی سنندج.
موحد، علی (1386). گردشگری شهری. اهواز: انتشارات دانشگاه شهید چمران اهواز.
موحد، علی، امانپور، سعید و نادری، کاوه (1391). بازاریابی گردشگری شهری بر اساس برندیابی با مدل فرآیند تحلیل سلسله مراتبی(AHP)، (مطالعۀ موردی؛ شهر کرمانشاه). برنامهریزی فضایی (جغرافیا)، 1(3)، 17-36.
میرحسینی، ابوالقاسم و نوجوان، محمدرضا (1393). تدوین مدل استراتژیک و رویکرد توسعۀ پایدار گردشگری در مناطق کویری با استفاده از ماتریس SWOT، SPACE، QPSM. فصلنامۀ جغرافیای طبیعی، 7(25)، 99-111.
Albuquerque, H., Costa, C., & Martins, F. (2018). The use of Geographical Information Systems for Tourism Marketing purposes in Aveiro region (Portugal). Tourism Management Perspectives, 26, 172-178.
Angelevska-Najdeska, K., & Rakicevik, G. (2012). Planning of sustainable tourism development. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 44, 210-220.
Beritelli, P., & Laesser, C. (2018). Destination logo recognition and implications for intentional destination branding by DMOs: A case for saving money. Journal of Destination Marketing & Management, 8, 1–13. doi:10.1016/j.jdmm.2016.08.010
Bokelmann, B., & Lessmann, S. (2019). Spurious patterns in Google Trends data - An analysis of the effects on tourism demand forecasting in Germany.
Tourism Management, 75, 1-12,
https://doi.org/10.1016/j.tourman.2019.04.015.
Capozza, C. (2016). The effect of rail travel time on airline fares: First evidence from the Italian passenger market. Economics of Transportation, 6, 18-24.
Cohen, S. A., & Hopkins, D. (2019). Autonomous vehicles and the future of urban tourism. Annals of Tourism Research, 74, 33-42.
Dioko, L., Harrill, R., & Cardon, P. W. (2010). Brand China: Tour Guide Perceptions and Implications for Destination Branding and Marketing”. Tourism Analysis, 15(3), 345–355. doi:10.3727/108354210x12801550666187
Dolnicar, S., & Ring, A. (2014). Tourism Marketing Research - Past, Present and Future. Annals of Tourism Research, 47, 31-47
Evans, N. G. (2015). Sustainable competitive advantage in tourism organizations: A strategic model applying service dominant logic and tourism's defining characteristics. Tourism Management Perspectives, 18, 14-25.
González-Mansilla, Ó., Berenguer-Contrí, G., & Serra-Cantallops, A. (2019). The impact of value co-creation on hotel brand equity and customer satisfaction. Tourism Management, 75, 51-65, https://doi.org/10.1016/j.tourman.2019.04.024.
Harrigan, P., Evers, U., Miles, M., & Daly, T. (2017). Customer engagement with tourism social media brands. Tourism Management, 59, 597–609. doi:10.1016/j.tourman.2016.09.015
Jeuring, J. H. (2016). Discursive contradictions in regional tourism marketing strategies: The case of Fryslân, The Netherlands. Journal of Destination Marketing & Management, 5(2), 65-75.
Line, N. D., Dogru, T., El-Manstrly, D., Buoye, A., Malthouse, E., & Kandampully, J. (2020). Control, use and ownership of big data: A reciprocal view of customer big data value in the hospitality and tourism industry. Tourism Management, 80, 104-106. https://doi.org/10.1016/j.tourman.2020.104106.
Murphy, L., Moscardo, G. & Benckendorff, P. (2007). Using brand personality to differentiate regional tourism destinations. Journal of Travel Research, 465, 5-14.
Phillips, P., & Moutinho, L. (2014). Critical review of strategic planning research in hospitality and tourism. Annals of Tourism Research, 48, 96–120. doi:10.1016/j.annals.2014.05.013
Park, S. Y., & Petrick, J. F. (2006). Destinations' perspectives of branding. Annals of Tourism Research, 33(1), 262-265. 10.1016/j.annals.2005.10.007.
Pike, S., & Page, S. (2014). Destination Marketing Organizations and destination marketing: A narrative analysis of the literature. Tourism Management, 41, 1-26.
Polat, N., & Hermans, E. (2016). A model proposed for sustainable accessible tourism (SAT). Tékhne, 14(2), 125–133. doi:10.1016/j.tekhne.2016.11.002
Qu, H., Hyunjung Kim, L., & Hyunjung Im, H. (2011). A model of destination branding: Integrating the concepts of the branding and destination image. Tourism Management journal, 32(3). 465-476.
Robinson, D., Newman, S. P., & Stead, S. M. (2019). Community perceptions link environmental decline to reduced support for tourism development in small island states: A case study in the Turks and Caicos Islands. Marine Policy, 108, 103671. doi:10.1016/j.marpol.2019.103671
Roy, S., Dryl, W., & de Araujo Gil, L. (2021). Celebrity endorsements in destination marketing: a three country investigation. Tourism Management, 83, 104- 213. , https://doi.org/10.1016/j.tourman.2020.104213.
Ritchie, J. R. B., & Ritchie, J. R. R. (1998, September). The branding of tourism destinations. Annual Congress of the International Association of Scientific Experts in Tourism, Marrakech, Morocco (pp. 1-31).
Tasci, A.D., & Gartner, W.C. (2009). Destination image and its functional relationships. Journal of Travel Research, 45(4), 413-425.
Williams. M., & Allan, S. G. (2011). Internationalization and Innovation in Tourism. Annals of Tourism Research. 38(1), 27–51.
Wondirad, A., & Ewnetu, B. (2019). Community participation in tourism development as a tool to foster sustainable land and resource use practices in a national park milieu. Land Use Policy, 88, 104155. doi:10.1016/j.landusepol.2019.104155.
World Tourism Organization (2019). The Report of World Tourism Organization. 4th UNWTO Euro-Asian Mountain Tourism Conference, on 2-5 March 2019, in Berchtesgaden, Germany.
Wu, G. (2018). Official websites as a tourism marketing medium: A contrastive analysis from the perspective of appraisal theory. Journal of Destination Marketing & Management, 10, 164-171.
Zenker, S., Braun, E., & Petersen, S. (2017). Branding the destination versus the place: The effects of brand complexity and identification for residents and visitors. Tourism Management, 58, 15–27. doi:10.1016/j.tourman.2016.10.008