ابراهیمزاده گنجی، زینب، شیرخدایی، میثم و حسینی، ابوالحسن (1395). «تبیین نقش عوامل مؤثر بر اعتماد الکترونیک در وبسایتهای گردشگری»، فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، سال یازدهم، شمارۀ 34، ص 111-129.
پلوئی، کیوان، فضلی، صفر، درویشی، سه تلانی، فرهاد، بیات، روحالله و قادری اسماعیل (1398). «اولویتبندی عوامل مؤثر بر توسعۀ صنعت گردشگری سلامت ایران در افق 1414 با رویکرد مدلسازی ساختاری تفسیری». گردشگری و توسعه، دورۀ 8، شمارۀ 3، ص 1-29.
دهدشتی شاهرخ، زهره، سلیمانزاده، امید و شاهمیزایی، وحیدرضا (1396). «تأثیر تطابق هویت مشتری با برند بر ارزش ویژه برند در خدمات هتلداری»، فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، دورۀ 12، شمارۀ 40، ص 1-20.
دهدشتی شاهرخ، زهره و شکیبا جمالآباد، غدیر (1392). «مدل ساختاری جهت شناسایی مؤلفههای استراتژیک اثربخش بر نهادینهسازی گردشگری الکترونیک»، مطالعات مدیریت گردشگری، سال هشتم، شمارۀ 22، ص 163-190.
روحانی، سعید و زارع رواسان، احد (1392). «شناسایی و دستهبندی عوامل مؤثر بر ارتقاء گردشگری الکترونیکی در ایران». برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، سال دوم، شمارۀ 5، ص 184-206.
سیدنقوی، میرعلی و شکیبا جمالآباد، غدیر (1392). «مؤلفههای مؤثر بر اعتماد گردشگران در حوزۀ گردشگری الکترونیک»، فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، سال هشتم، شمارۀ 21، ص 1-27.
صفاییپور، مسعود، گشتیل، فروغ، رحیمی، علیرضا، پناهینژاد، ابوطالب و موسوی، چمران (1394). «تأثیر استفاده از فنّاوری اطلاعات و ارتباطات بر شکلگیری گردشگری الکترونیکی در بین گردشگران ورودی به شهر شیراز»، جغرافیا و توسعة فضای شهری، سال دوم، شمارة 2، ص 55-73.
عطافر، علی، خزایی، جواد و پورمصطفی خشکرودی، مهدی (1391). «عوامل مؤثر بر پذیرش فنّاوری اطلاعات در صنعت گردشگری»، فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، سال هفتم، شمارۀ 18، ص 131-156.
علیپور، وحیده، باشکوه، محمد و شکستهبند، میترا (1394). «بررسی عوامل مؤثر بر گسترش و استفاده از خدمات الکترونیک در صنعت گردشگری (مورد مطالعه: استان اردبیل)»، فصلنامۀ مدیریت فنّاوری اطلاعات، دورۀ 7، شمارۀ 4، ص 845-864.
مانیان، امیر و رونقی، محمدحسین (1394). «ارائۀ چارچوب پیادهسازی بازاریابی اینترنتی با استفاده از روش فراترکیب». فصلنامۀ مدیریت بازرگانی، دورۀ هفتم، شمارۀ 7، ص 901-920.
محقر، علی، جعفرنژاد، احمد، مدرس یزدی، محمد و صادقی مقدم، محمدرضا (1392). «ارائة الگوی جامع هماهنگی اطلاعاتی شبکة تأمین خودروسازی با استفاده از روش فراترکیب»، فصلنامۀ مدیریت فنّاوری اطلاعات، دورۀ 5، شمارۀ 4، ص 161-194.
هاشمی، سیدسعید، محبوبفر، محمدرضا، خاکی، ندا و مختاری، فیروزه (1393). «تحلیل عوامل مؤثر بر برنامهریزی توسعۀ گردشگری الکترونیک با استفاده از مدل راهبردی SWOT مورد مطالعه کشور ایران». فصلنامۀ گردشگری، دورۀ 1، شمارۀ 2، ص 73-85.
Al-hawari, M. A., & Mouakket, S. (2012). “Do offline factors trigger customers’ appetite for online continual usage? A study of online reservation in the airline industry”. Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics, 24(4), 640-645.
Ayeh, J. K., Au, N., & Law, R. (2013). “Predicting the intention to use consumer-generated media for travel planning”. Tourism Management, 35(c), 132-143.
Book, L. A., Tanford, S. Montgomery, R., & Love, C. (2015). “Online traveler reviews as social influence: price is no longer king”. Journal of Hospitality & Tourism Research, 42(3), 445-475.
Cardoso, J., & Lange, C. (2007). “A framework for assessing strategies and technologies for dynamic packaging applications in e-tourism”. Information Technology & Tourism, 9(1), 27-44.
Casaló, L.V., Flavian, C., & Guinaliu, M. (2010). “Determinants of the intention to participate in firm-hosted online travel communities and effects on consumer behavioural intentions”. Tourism Management, 31, 898-911.
Chang, I., Chou, P., Yeh, K., & Tseng, H. (2016). “Factors influencing Chinese tourists’ intention to use the Taiwan Medical App”. Telematics & Informatics, 33(2), 401-409.
Escobar-Rodriguez, T., & Carvajal-Trujillo, E. (2013). “Online drivers of consumer purchase of website airline tickets”, Journal of Air Transport Management, 32(1), 58-64.
Fodor, O., & Werthner, H. (2005). “Harmonise: A step toward an interoperable e-tourism marketplace”. International Journal of Electronic Commerce, 9(2), 11-39.
García-Crespo, A., Chamizo, J., Rivera, I., Mencke, M., Colomo-Palacios, R., & Gómez- Berbís, J. M. (2009). “SPETA: Social pervasive e-Tourism advisor”. Telematics and Informatics, 26(3), 306-315.
Gretzel, U., Sigala, M., Xiang, Z., & Koo, C. (2015). “Smart tourism: foundations and developments”, Electronic Markets, 25(3), 179-188. DOI 10.1007/s12525-015-0196-8
Hatem, E. (2012). “Factors affecting E-Marketing adoption and implementation in Tourism firms: An empirical investigation of Egyptian small Tourism organizations”. Tourism Management, 33(5), 1256-1269.
Kesharwani, A., & Bisht, S. S. (2012). “The impact of trust and perceived risk on internet banking adoptionin India: An extension of technology acceptance model”. International Journal of Bank Marketing, 30(4), 303-322.
Kim, M. J., Chung, N., Lee, C., & Preis, M. W. (2015). “Motivations and Use Context in Mobile Tourism Shopping: Applying Contingency and Task-Technology Fit Theories”. International Journal of Tourism Research, 17, 13-24.
Kim, M., Lee, C., & Chung, N. (2013). “Investigating the role of trust and gender in online tourism shopping in South Korea”. Journal of Hospitality & Tourism Research, 37(3), 377-401.
Law, R., Buhalis, D., & Cobanoglu, C. (2014). “Progress on information and communication technologies in hospitality and tourism”. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 26(5), 727-750.
Li, L., & Buhalis D. (2006). “E-Commerce in China: “The case of travel”. International Journal of Information Management, 26(2), 153–166.
Li Y., Hu C., Huang C., & Duan L. (2016). “The concept of smart tourism in the context of tourism information services”. Tourism Management, 29(5), 106-115.
Li, J., Xu, L., Tang, L., Wang, S., & Li, L. (2018). “Big data in tourism research: A literature review”. Tourism Management, 68, 301-323.
Sahli, A. B., & Legoherel, P. (2015). “The tourism web acceptance model: A study of intention to book tourism products online”. Journal of Vacation Marketing, DOI:10.1177/1356766715607589.
Sandelowski, M., & Barroso, J. (2003). “Toward a Meta synthesis of qualitative findings on motherhood in HIV-positive women”. Research in Nursing & Health, 26(2), 153-170.
Sebastia, L., Garcia, I., Onaindia, E., & Guzman, C. (2009). “e-Tourism: a tourist recommendation and planning application”. International Journal on Artificial Intelligence Tools, 18(05), 717-738.
Siricharoen, W. V. (2008). “Learning semantic web from e-tourism”. In Agent and Multi-Agent Systems: Technologies and Applications (pp. 516-525). Springer Berlin Heidelberg.
Statistia (2016). Online gross travel bookings revenue worldwide from 2011 to 2016. http://www.statista.com/statistics/238852/online-travel-bookingsworldwide/
Ukpabi, D. C. & Karjaluoto H. (2016). “Consumers’ acceptance of information and communications technology in tourism: A review”. Telematics and Informatics, 34(5), 618-644.
Zimmer, L. (2006). “Qualitative meta-synthesis: A question of dialoguing with texts”. Journal of Advanced Nursing, 53(3), 311–318.