بزاززاده، مهدی، داداشپور، هاشم و مطوف، شریف (1395). «بررسی و تحلیل عوامل کلیدی مؤثر بر توسعۀ منطقهای با رویکرد آیندهنگاری منطقهای، مطالعۀ موردی: استان آذربایجان غربی، ایران». برنامهریزی فضایی (جغرافیا)، شمارۀ 13، ص 79-104.
چریک، احمد و نوبخت رمضانی، زهرا (۱۳۹۶). «عوامل مؤثر بر رشد گردشگری ورزشی و تأثیر آن بر اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد از دیدگاه کارشناسان». اولین همایش بینالمللی پژوهشهای نوین در علوم ورزشی و تربیت بدنی، همدان. https://www.civilica.com/Paper-NRSSPE01-NRSSPE01_002.html
ابراهیمزاده، عیسی و لاشجردی فراهانی، راضیه (1392). «برنامهریزی توسعۀ بازاریابی گردشگری با رویکرد تحلیلی عرضه و تقاضا، مورد مطالعه: شهرستان محلات». پژوهشنامۀ بومشناسی شهری، دورۀ 4، شمارۀ 7، ص 57-72.
همتیان، مهران و پورسلطانی زرندی، حسین (۱۳۹۷). «بررسی نقش شاخصهای بازاریابی در توسعۀ گردشگری ورزشی استان البرز». دومین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت اهواز، اهواز، دانشگاه علوم پزشکی اهواز. https://www.civilica.com/Paper-ASSH02-ASSH02_013.html
همتی مرادآبادی، جمشید، سجادی، سید نصرالله و جلالی فراهانی، مجید (۱۳۹۷). «تأثیر میزبانی رویدادهای ورزشی بر توسعۀ شهری». دوماهنامۀ مطالعات مدیریت ورزشی، شمارۀ 10، ص 105-124.
جاوید، مجید، الماسی، حسن و نقیپور، بهنام (۱۳۹۴). «گردشگری ورزشی و اثرات اقتصادی آن بر جوامع میزبان». دوماهنامۀ مطالعات مدیریت ورزشی، شمارۀ 7، ص 13-32.
کهدویی، الهه و ادبی فیروزجاه، جواد (۱۳۹۷). «شناسایی عوامل مؤثر بر گردشگری ورزشی خاطرات شهر یزد از دیدگاه گردشگران داخلی با تأکید بر ورزش زورخانه». دومین همایش ملی دستاوردهای علوم ورزشی و سلامت اهواز، اهواز، دانشگاه علوم پزشکی اهواز. https://www.civilica.com/Paper-ASSH02-ASSH02_349.html
رحیمی، محمد، جلالی فراهانی، مجید، علی دوست قهفرخی، ابراهیم و جعفری، افسر (1395). «ارائۀ مدل توسعۀ گردشگری ورزشی در رویدادهای بینالمللی ورزشی ایران در رشتۀ والیبال». رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، شمارۀ ۴، ص ۳۵-۴۷.
صادقی، ستار و حسینی، ابوذر (1397). «نقش بازاریابی و تبلیغات در توسعۀ فرهنگی صنعت گردشگری». دومین کنفرانس بی المللی نوآوری و تحقیق در علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اجتماعی. https://www.civilica.com/Paper-ADCONF02-ADCONF02_001.html
شفیعپور مطلق، فرهاد و جدیدی، حمیدرضا (1397). «روش تحقیق کاربردی در علوم رفتاری». انتشارات چکامۀ باران.
جمشیدی، سارا و شکیبزاد، میثم (۱۳۹۷). «بررسی نقش شاخصهای بازاریابی در توسعۀ گردشگری ورزشی استان اصفهان». چهارمین همایش ملی علوم ورزشی و تربیت بدنی ایران، تهران، انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین. https://www.civilica.com/Paper-SPORTCONF04-SPORTCONF04_334.html
Bagheri, M., Shojaei, P., & Khorami, M. A. (2018). “comparative survey of the condition of tourism infrastructure in Iranian provinces using VIKOR and TOPSIS”. Decision Science Letters, 7(1), 87-102.
Bayat, H., Seyedameri, M., & Hosseinpour, E. (2013). “The evaluation of effective factors of tourism development consequent of national sport events from the sport authorities’point of view”. Annals of Applied Sport Sciences, 5(2), 73-81.
Cho, K. M. (2001). “Developing Taekwondo as a Tourist Commodity”. International Journal of Applied Sports Sciences, 13(2), 44-62.
Clark, G. (2007). Organising Local Economic Development: The Role of Development Agencies and Companies. OECD Publishing, Paris.
Ehsani, M., Sogdel, H., Heidary, A., & Jamshidi, A. (2012). “The impact of hosting sporting events on sport tourism development: A case study”. International Journal of Research in Business Social Science, 1(1), 39-44.
Farazyani, F., Rezayi-soofi, M., & Motamedian, A. (2018). “The feasibility of developing sports tourism (sailing rafting) at Sirvan River”. Sport Management and Development, 7, 176-198.
Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Structural equation models with unobservable variables and measurement error: Algebra and statistics. SAGE Publications Sage CA: Los Angeles, CA.
Honari, H., Goudarzi, M., Heidari, A., & Emami, A. (2010). “A comparison of the viewpoints of tourists, interested managers and cultural heritage organization managers regarding sport tourism-driven job and income creation in Mazandaran-Iran”. Procedia-Social Behavioral Sciences, 2(2), 5659-5663.
Kiani, M. S., Nazari, L., & Shahbazpour, L. (2019). “Sport Tourism and Sustainable Local Development for Host Cities for Sporting Events”. American Journal of Sports Science, 7(1), 7-10.
Lotfi-Yamchi, K., Farzan, F., & Khodadadi, M. (2018). “Analysis of facilitators and deterring factors of sport tourism: Case study ski resort of Sahand Tabriz and Payam Marand”. Tourism & Development, 6(4), 1-18.
Mahdavi, Z., & Shams, E. (2016). “The study of factors affecting the development of tourism caused by national sporting events in Alborz province”. The first national conference on sport science developments in the field of health, prevention and championship.
Masoumi, I., Tabrizi, N., & Ramezanzadeh, M. (2019). “Feasibility of developing sport tourism in Ardabil (Case study: Alvares ski resort)”. The Journal of Spatial Planning, 22(4), 27-54.
Salimmi-Sudarjani, E., Mahmudi-Nia, D., & Zarei-Namin, A. (2011). “The effect of tourism industry on economic growth of D8 Islamic countries”. Tourism Management Studies, 6(15), 179-208.
Strauss, A., & Corbin J. M. (1997). Grounded Theory in Practice. Sage.
Veicy, H. (2018). “The study of tourism industry in national basic laws of Islamic Republic of Iran”. Strategic Studies of Public Policy, 7(25), 93-112.
Yousefi, J. (2018). “Importance-performance analysis of religious tourism services (The case of the city of Birjand)”. Journal of Tourism Planning and Development, 7(24), 38-58.